"Incapatanarea cu care Guvernul si-a asumat raspunderea, incercand sa eludeze dezbaterea parlamentara, care in Senat era benefica, indreptand foarte multe erori din proiectul guvernamental, este daunatoare. Sper ca Parlamentul sa-si impuna opinia si sa apere invatamantul romanesc de actiunile abuzive ale unor neaveniti, care ignora opiniile exprimate vehement de oamenii de calitate din mediul scolar si universitar", a scris Ion Iliescu pe blogul personal.
In opinia sa, proiectul promovat de Guvern are "hibe majore", iar "tendintele de separatism si atitudinea refractara fata de invatarea limbii romane sunt, in ultima instanta, daunatoare pentru copiii si tinerii de etnie maghiara, pentru integrarea lor in societatea romaneasca".
"Nu exista aceasta problema pentru alte etnii", a completat Iliescu, care considera ca pentru invatamantul preuniversitar este periculoasa dorinta de a schimba structura traditionala, compusa din trei trepte a cate patru clase - invatamant primar, gimnazial si liceal.
Tot articolul, in Jurnalul National