De aproape un deceniu aşteaptă locuitorii din Drumul Taberei inaugurarea metroului. Încă din 2012 se lucrează în subteran şi iată, că, după atâţia ani de promisiuni, noul termen înaintat pentru inaugurare este iunie 2020.
Tot de atâtea ori s-au promis şi autostrăzi noi. În 2019 s-a tăiat panglica pentru 43 de kilometri. Un sfert din cât s-a anunţat iniţial.
”Probabil că vom inaugura la fel de mulţi kilometri ca anul trecut. Undeva pe la 40 şi ceva de kilometri, 45 de kilometri. Pentru că restul, toate tronsoanele de autostradă, au întârzieri şi aici vorbim şi de întârzieri cauzate de constructori.”, spune Paul Dorneanu, președintele Asociației ”Construim România”.
Ar putea fi deschişi aproape 18 kilometri din Autostrada 3, între Iernuţ şi Cheţani. De asemenea, o porţiune de 5,3 kilometri, dintre Biharia şi Borş, va fi, probabil, inaugurată. Mai puţine şanse au cele două loturi- unu şi doi- ale Autostrăzii Sebeş-Turda, acolo unde finalizarea lucrărilor întârzie de trei ani.
Deși șoferii pot circula pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, aceștia nu au unde să oprească pentru a alimenta şi asta pentru că nu s-a deschis nicio benzinărie. Abia acum, după atâţia ani, au fost deschise câteva parcări, însă, în unele locuri, lucrările bat pasul pe loc.
Un alt mare proiect care trebuie finalizat în acest an, până la începerea campionatului European de fotbal, este linia ferată care leagă Gara de Nord din Capitală de cel mai mare aeroport din ţară - Henri Coandă.