Proiectul la noul Aeroport International Sibiu a fost demarat in anul 2006, cand autoritatile locale avansau o cifra de investitie de 53 de milioane de euro. Apoi, cifra a urcat la 69 de milioane de euro si in final a ajuns la 118 milioane de euro, totul facut pe jumatate, la initiativa primarului de Sibiu, Klaus Iohannis, si a presedintelui Consiliului Judetean Sibiu, Martin Bottesch, ambii membri ai FDGR. In urma unor licitatii si atribuiri de lucrari, Aeroportul Sibiu a fost realizat dupa un proiect al Obermeyer Planen+Braten GmbH din Germania, avand ca manager de proiect pe Guido Retter de la Dornier Consulting GmbH, tot din Germania. Constructor al lucrarii a fost desemnata societatea Dafora SA din Medias, o firma de casa a PDL-istilor din judetul Sibiu, la care s-a adaugat SC Max Boegl, ca o contributie a prieteniei locale romano-germane.
La receptia din 17 septembrie 2007 s-a constatat ca lipseste statia de carburanti aviatie-auto si ca postul trafo nu este finalizat, motiv pentru care, cu exceptia reprezentantilor Consiliului Judetean si ai Primariei, care au votat pentru receptia lucrarii, reprezentantii aeroportului, cei care urmau sa asigure activitatea, au votat impotriva. Intre cei care refuzau sa receptioneze lucrarile se afla si actualul comandant al aeroportului, Augustin Sava. Desi lipseau depozitul de carburanti si postul trafo, comisia de receptie nu recomanda constructorului sa intre in legalitate, cu tot cu celelalte 21 de lucrari nefinalizate la termen. Documentul consemneaza, la pagina 11, si faptul ca in aeroport "se inregistreaza scurgeri ale rezervorului de apa si ca se inunda camera pompelor". Este prima mentiune facuta cu privire la pericolul pe care il poate genera existenta apei in noua constructie.
La aproape doi ani de la prima receptie a lucrarilor, la 21 aprilie 2009, Comisia verifica din nou stadiul lucrarilor. Sesizand gravitatea situatiei, presedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch (FDGR), se retrage din comisie, lasand locul vicepresedintelui CJ, Constantin Sovaiala (PDL). Dar, din motive care vizau aceleasi deficiente sesizate in urma cu doi ani, comisia decide din nou amanarea receptiei pana la data de 14 mai 2009. In procesul-verbal nr. 4.658 incheiat la 21.04.2009 se consemneaza ca "la inspectia vizuala a lucrarilor au fost sesizate acumulari de apa, in partea de nord, la ambele capete ale pistei".
Tot articolul pe Jurnalul
VIDEO! Rromi expulzati din Targu-Mures... VIDEO! Romania e sufocata de canicula...