- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Magistrala 5 de metrou va fi dată în folosință în luna martie 2017 pe secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiței, cu o întârziere de aproape un an și jumătate, a anunțat directorul de Investiții și Achiziții Publice Metrorex, Constantin Mustățea.
Potrivit acestuia, la finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosință a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice. Acestea se vor desfășura fără călători și vor dura în jur de trei luni.
"Am vrut să vedem stadiul lucrărilor, astfel încât să reconfirm cele declarate legat de modul de desfășurare și finalizarea lucrărilor care au fost prevăzute a se realiza la finele anului viitor. Astfel, la sfârșitul lui 2016, putem începe probele tehnologice pentru darea în funcțiune a magistralei. Probele tehnologice ar trebui să dureze în jur de trei luni, astfel încât toate instalațiile și finalizarea probelor să fie trecute. Probele tehnologice se fac fără călători. La începutul anului 2017, linia va fi dată în funcțiune cu călători", a afirmat Mustățea, într-o conferință de presă organizată pe șantierul depoului Valea Ialomiței.
Referitor la faptul că finalizarea lucrărilor a fost din nou întârziată — termenul era stabilit în decembrie 2016 — directorul a spus că "au fost anumite condiționări, impuneri" care au condus la aceste întârzieri.
"Noi ne dorim să finalizăm lucrările la finele anului 2016 și să punem în funcțiune cu călători, dar sunt anumite condiționări, impuneri care ne-au obligat și ne obligă în continuare să mai întârziem puțin. Darea în folosință a metroului pe zona Drumul Taberei a fost întârziată circa un an și jumătate", a precizat directorul Metrorex.
Sursa foto: agerpres.ro
În ceea ce privește stadiul lucrărilor la secțiunea de metrou Râul Doamnei — Eroilor, tunelele sunt finalizate în proporție de 90%, singurele lucrări care trebuie realizate în prezent fiind în zonele de legătură cu Magistrala 1 în zona Eroilor către Izvor, după stația Eroilor, și în zona de subtraversare a stației vechi Eroilor 1 și a Dâmboviței, "o zonă cu o tehnologie deosebită în ceea ce privește grija și siguranța tehnologică pentru lucrările care sunt în exploatare".
Din punct de vedere al execuției lucrărilor, șapte stații din zece sunt mai avansate, respectiv Valea Ialomiței inclusiv depou, Romancierilor, Brâncuși, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont și Academia Militară.
"Stația Academia Militară a fost punctul de plecare și va fi punctul care se va închide ultimul, când se vor demonta toate instalațiile de evacuare material steril etc. Academia Militară nu este întârziată, ci va fi închisă mai târziu. Cele mai întârziate sunt stațiile Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei, unde au fost diverse probleme, și Eroilor. La Eroilor, ca și săpătură, excavație, este aproape de final. Deci, s-a ajuns cu excavațiile la nivelul radierului. La stațiile la care este structura gata urmează să fie executate lucrări de placări, compartimentări, cale de rulare, instalații electrice, sanitare, automatizare, tv cu circuit închis, instalații de siguranță a traficului, absolut tot ce înseamnă o funcționare corectă a metroului", a punctat Constantin Mustățea.
Lucrările de finisaje au început la stația și depoul Valea Ialomiței și la stația Drumul Taberei 34.
În ceea ce privește reluarea circulației la suprafață, Mustățea a precizat că aceasta a început să fie realizată parțial.
"Circulația la suprafață a început să fie redată. La Orizont a fost redată, dar nu în totalitate — mai avem o singură bandă de dat, pentru că au fost problemele de deviere a traficului pentru accese. La Favorit, este redată în proporție de 50%, și la Drumul Taberei 34. Este în pregătire acum stația Romancierilor și Brâncuși pentru a fi date în circulație. Toate vor fi date în folosință, deci finalizate, însă condiționarea (pentru reluarea traficului la suprafață — n. r.) este dată și de realizarea acceselor care străpung anumite benzi de circulație, accese care au fost puțin modificate, pentru că mai există și cerințe legate de urbanism", a explicat reprezentantul Metrorex.
Sursa: agerpres.ro
Nouă vizită a președintelui Iohannis la Clubul Colectiv: "Vreau să îndreptăm ceea ce nu funcționează corect în soci... BRÂNZĂ FĂRĂ LAPTE: Tu știi ce cumperi din piață? Cum o poți depista și ce trebuie să faci când ești păcălit...