Live acumXtra Night Show
Prime Time 20:00Sacrificiul

București, capitala zgomotului. Zonele din Capitală unde sunetul este infernal. Află dacă stai într-o zonă periculoasă

Claxoane, motoare turate la maximum, ambulanţe şi tramvaie. Cu asta se confruntă zilnic aproape două milioane de oameni, care trăiesc, oficial, în Capitala României.

Claxoane, motoare turate la maximum, ambulanţe şi tramvaie. Cu asta se confruntă zilnic aproape două milioane de oameni, care trăiesc, oficial, în Capitala României. Zgomotele depăşesc limita admisă cu aproape 30 de decibeli. Un experiment Observator ne arată că dacă stăm în traficul din Bucureşti sau lângă un aspirator pornit resimţim acelaşi stres. Zgomotul puternic influenţează puternic şi calitatea vieţii.

Vacarmul din Bucureşti începe la prima oră şi ţine toată ziua, chiar şi în afara orelor de vârf. Dacă ne uităm la ultima radiografie făcută de Primăria Capitalei, aproape 400 de străzi puteau fi incluse pe o harta roşie de pericol. Doi ani mai târziu, sunt mai multe maşini. Deci, şi mai mult zgomot.

În Piaţa Romană, una dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei, acum la ora 10 şi jumătate dimineaţa, sunt 80 de decibeli, cu 25 mai mult decât limita admisă.

Ajungem şi pe şoseaua Ştefan cel Mare. Deşi este o zonă rezidenţială, pe aici trec zilnic zeci de mii de autovehicule. Sunt şase benzi de circulaţie, la care se adaugă tramvaiele, dar şi metroul. Zgomotul depăşeşte 65 de decibeli la nivelul solului, iar în balcoanele oamenilor - nivelul ajunge chiar şi la 75. Acest lucru se întâmplă din cauza efectului de tunel, produs de felul în care sunt aşezate blocurile. Iulian şi Iona stau de cinci ani în cartier. De un an şi jumătate au şi un copil, iar zgomotul a devenit insuportabil.

În urmă cu doi ani, Primăria Capitalei găsise soluţii: reducerea vitezei prin montarea de limitatoare şi sincronizarea semafoarelor. Măsurile nu s-au aratat eficiente.

În Bucureşti, oamenii sunt expuşi şi la 80 de decibeli, practic zgomotul produs de un aspirator. Din acest motiv, multi pot suferi de insomnii, oboseală, creşterea tensiunii arteriale, iar auzul poate fi afectat permanent.

Încălcarea normelor impuse de Ministerul Sănătăţii ar trebui amendată, însă nimeni nu îşi asumă răspunderea. A existat chiar şi un proiect de lege care să reglementeze circulaţia motocicletelor, dar a fost respins de Parlament.