- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
In lipsa tortului de aur Netcity, Urdareanu se multumeste cu banalele, dar manoasele separatoare de trafic. Suma pusa la bataie de Administratia Strazilor pentru aceasta afacere a fost de 2.696.400 RON fara TVA, mai exact 3,2 milioane RON. Poate va intrebati de ce strazile Bucurestiului aveau nevoie de separatoare de trafic, in conditiile in care se circula bara la bara, arterele de circulatie fiind, pe de o parte, gaurite, pe de alta parte, foarte inguste.
Daca bugetul are bani, de ce sa nu ajunga acolo unde trebuie. Intr-o capitala civilizata, mai intai erau rezolvate problemele din carosabil, si apoi erau cumparate separatoarele "minune".
Subiectul nu este nou, a fost tratat in mass-media, noutatea consta insa in explicatiile pe care sefa Administratiei Strazilor, Alina Roman, le-a dat prin intermediul unui comunicat de presa. Pentru a justifica astfel contractul dat lui Urdareanu, Alina Roman, inspirata probabil de un referat al unui student de la Facultatea de Constructii, ne detaliaza cat de utile sunt aceste separatoare de circulatie.
Cum acestea delimiteaza benzile de transport in comun si cum nu permit soferilor sa intoarca sau sa mearga pe contrasens. Si asta nu e tot. Ea continua cu precizarea ca "solutii similare de siguranta a circulatiei si-au dovedit din plin utilitatea si in alte capitale europene". Pentru ca lauda de sine ii prinde bine, sefa de la strazi ne mai spune ca aceste separatoare de trafic si-au demonstrat eficienta inca de la inceput.
Numai ca realitatea din teren nu coincide cu cea descrisa de Alina Roman. Separatoarele sunt doar niste obiecte care ocupa spatiul public si nu fac decat sa incurce si mai mult circulatia pe strazile Capitalei. In majoritatea cazurilor, acestea sunt calcate de rotile masinilor aflate in trafic. Tot Alina Roman, in comunicatul de presa, ne spune ca aceste separatoare de trafic nu aveau nevoie de autorizatie de construire, pe motivul ca "nu reprezinta investitii, ci lucrari curente care urmaresc sporirea gradului de siguranta in trafic".
La 28 iunie, Administratia Strazilor se pregateste de o alta licitatie. Da aproximativ 900.000 de euro pentru achizitionarea si efectuarea unor marcaje rutiere, sub forma unor covoare asfaltice rosii, precum si pentru montarea unor indicatoare rutiere si semnalizatoare in jurul scolilor.