Doar cinci muncitori cu trei utilaje lucrează la visul de a avea o cale ferată de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă. "Treaba lor" - este reacţia şefului CFR, care insistă totuşi că proiectul va fi terminat la timp.
Doar opt luni mai are ţara noastră la dispoziţie, înainte să înceapă Campionatul European de Fotbal. 125 de mii de suporteri şi turişti din toată lumea vor depinde de trenul promis de autorităţi.
Lucrările la linia de cale ferată spre Otopeni au început în urmă cu fix trei zile. În tot acest timp, muncitorii au pus la pământ mai mulţi arbori şi au făcut măsurători. De dimineaţă, am găsit pe şantier doar cinci oameni şi trei utilaje. Două dintre ele nu se mişcau de pe loc.
Aşadar, la un proiect de 100 de milioane de euro, lucrează câţi muncitori poţi număra pe degetele de la o mână. O surpriză şi pentru directorul CFR.
Constantin Axinia, director general al CFR Infrastructură: Nouă ne-au spus că vor avea în jur de 20-30 de muncitori zilnic, la treabă. Treaba lor! Asta e, şi-au luat angajamentul. Ei pot să lucreze şi cu doi oameni şi cu două maşini şi cu 20 de maşini. Pe mine mă interesează să fie în graficul pe care mi l-au dat
Trenul care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord ar trebui să facă prima cursă în luna aprilie a anului viitor, spun şefii CFR.
Lucrările presupun, printre altele, realizarea a trei kilometri de cale ferată, dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti şi un viaduct lung de un kilometru şi jumătate.
Pasarela feroviară va trece peste DN1, printre două clădiri, la o înălţime de cinci metri şi jumătate. Pe spaţiul verde din faţa aerogării, vor fi ridicaţi mai mulţi piloni, iar garnitura se va opri în parcarea Terminalului Sosiri.
Conectarea Aeroportului Otopeni de Bucureşti printr-o linie de cale ferată e doar una dintre cerințele puse de UEFA ţării noastre, înainte de Euro 2020. Ca să găzduiască patru meciuri, Capitala ar fi trebuit şi să modernizeze patru stadioane, însă numai două vor fi gata la timp.