Şefii metrorex au luat exemplul dat de omologii lor din ţările asiatice şi au băgat poliţişti şi paznici la metrou. Nu pentru a păzi sau apăra ceva, ci pentru a dirija călătorii.
Problema este că măsura mai mult încurcă decât ajută, spun oamenii. Niciun fel de dirijare a traficului uman din subteran nu poate înlocui o suplimentare a trenurilor sau mai multe linii de metrou în Capitală. Cum liniile noi se lasă aşteptate cu anii, momentan se vor suplimenta trenurile. In fiecare zi, peste 100 de mii de oameni merg cu metroul, numai in Piata Victoriei. La orele varf, de cele mai multe ori, unii dintre ei sunt nevoiti sa astepte chiar si 2,3 trenuri pana reusesc sa se urce.
Zilnic, în toată Capitala, un sfert de milion de oameni circulă cu metroul pe o singură rută, cea mai aglomerată: Piaţa Unirii - Pipera şi înapoi. Trenurile vin la intervale de câteva minute, iar staţiile de pe magistrala 2 devin adevărate puncte nevralgice ale subteranului.
Aşa că Metrorex a găsit o soluţie: poliţişti şi paznici care să dirijeze călătorii.
Deşi rolul paznicilor şi poliţiştilor este să dirijeze călătorii, oamenii percep prezenţa lor ca pe un o măsură preventivă împotriva furturilor sau a scandalurilor.
Soluții noi în prag de iarnă
Tot pentru a scăpa de aglomeraţia sufocantă din staţii, Metrorex vrea să mărească şi numărul de trenuri care vor circula la intervale mai scurte de timp. Însă nu şi pe magistrala 2, unde e cea mai mare nevoie.
În afară de paznici şi poliţişti, conducerea Metrorex mai are câteva idei pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor de transport. Una dintre ele ar fi să ceară ajutorul colegilor de la suprafaţă.
Anunţ îngrijorător! Meteorologii anunţă cea mai grea iarnă din ultimul secol... “Scriu pentru că am simţit că trăiesc o invazie de oameni arşi din cap până în picioare, fără păr rămas pe cap!” Mesaj s...