Live acumFilm: Insurgent
Prime Time 20:00Film: Maleficent

Cea mai veche cale ferată din România, declarată monument istoric, ar putea fi închisă

Este vorba despre linia Oraviţa-Anina. Deşi este comparabil cu Semmeringul din Austria, traseul a fost dat uitării de autorităţi, mai ales după închiderea minelor din Munţii Aninei. Totuşi, calea ferată îi atrage pe turişti, chiar dacă zona nu este promovată deloc.

Este vorba despre linia Oraviţa-Anina. Deşi este comparabil cu Semmeringul din Austria, traseul a fost dat uitării de autorităţi, mai ales după închiderea minelor din Munţii Aninei. Totuşi, calea ferată îi atrage pe turişti, chiar dacă zona nu este promovată deloc.

Traseul Oraviţa - Anina oferă multe motive pentru a fi parcurs cu trenul. Cunoscută în vremurile bune sub numele de Semmeringul Bănăţean, calea ferată a fost dată în folosinţă în 1863, pentru transportul de marfă şi, şase ani mai târziu, pentru cel de călători. În timp ce austriecii au făcut din Semmeringul lor o atracţie turistică de succes, la noi totul stă să cadă.

În singurul tren care mai circulă, cel mai căutat loc este cel din spatele ultimului vagon. Pentru că de acolo poţi să vezi cele mai spectaculoase peisaje din Munţii Aninei.

Traseul are o lungime de 33 de kilometri, cuprinde 14 tuneluri şi 10 viaducte. Călătoria durează aproape două ore, iar biletul costă 14 lei. Turiştii sunt încântaţi de traseu, dar nu şi de condiţiile din tren.

Nimeni nu este însă interesat să investească în această cale ferată a CFR, deşi cei din zonă spun că traseul ar putea fi chiar mai atractiv decât cel al Mocăniţei, din Maramureş.

Recomandari