Vestea proasta este ca, potrivit cerintelor europene, proiectul poate fi implementat la un trafic de 164 de trenuri pe zi. Specialistii CFR contactati de Jurnalul National atrag insa atentia ca in Romania nici un nod de cale ferata nu are insa un astfel de trafic. In consecinta, asa-zisul studiu de fezabilitate analizeaza un proiect ce nu poate fi implementat. Nu in Romania.
Pana una, alta, s-au stabilit tronsoanele pe care vor fi "aplicate planurile de actiune ale hartilor strategice de zgomot". Firma Enviro Consult, cea care a castigat licitatia organizata de CFR SA, este si cea care va analiza tronsoanele de cale ferata Bucuresti Nord - Chitila si Saligny - Palas, precum si statiile de cale ferata Ploiesti Sud, Arad, Simeria, in vederea amplasarii hartilor de sunet. Sunt urmarite, bineinteles, potrivit "Programului operational sectorial transport 2007-2013", axa prioritara 3, cai ferate cu un trafic mai mare de 60.000 treceri de trenuri/an.
Succesul "rasunator" al acestui proiect apune usor in fata haosului care domneste pe caile ferate romane. In ultimii 20 de ani, viteza trenurilor de calatori sau marfa a scazut atat de mult, incat au adus costuri artificiale extrem de mari, arata specialistii.
Bilantul ultimilor ani nu arata deloc imbucurator. In ciuda faptului ca Romaniei i se cuvin miliarde de euro numai pentru investitiile fe¬roviare, banii asteapta inca proiectele ce se fac ca vin. In consecinta, cu o infrastructura feroviara aflata in plin proces de degradare si cu un mate¬rial rulant ce trebuia scos de mult din circulatie, CFR este departe de visul european al unui trafic feroviar ci¬vilizat si modern. Numai pentru reinnoirea parcului de material rulant, Romania are la dispozitie 230 milioane de euro.
Citeste tot articolul pe Jurnalul!
Foto: Intactimages