Clujul ar putea fi al doilea oraș din România care ar putea avea metrou, cinci firme din Franța, Marea Britanie, Japonia și Italia, în asociere cu unele din România au dejus deja oferte.
Primăria Cluj-Napoca a pus la bătaie milioane de euro pentru realizarea studiului de prefazabilitate pentru metrou dar și pentru studiul de fezabilitate pentru terenul metropolitan. 21 de companii s-au arătat inițial interesate, însă doar cinci s-au înscris.
„Trenul metropolitan e un instrument foarte răspândit în Uniunea Europeană şi în marile oraşe europene, încât nu trebuie decât să replicăm un model de bună practică, după cum oraşe care trec de dimensiunea de 400.000 de locuitori, au deja metrou pentru a putea îmbunătăţi calitatea vieţii şi a asigura alternativă de transport la maşină şi pentru a promova tot ce înseamnă mobilitate nepoluantă. Metroul reprezintă una dintre soluţii, alături de celelalte pe care le avem în municipiul nostru. Decizia noastră e fermă şi categorică de a ne axa pe tot ce înseamnă transport verde, pe tot ce înseamnă mobilitatea alternativă la maşină, pe tot ce înseamnă calitatea vieţii pe încurajarea tehnologiilor nepoluante”, a precizat primarul Emil Boc.
Este vorba despre asocierea SWS Engineering Spa (Italia) - SYSTRA (Franţa) - METRANS Engineering SRL (România), Asocierea Explan SRL (România) - DR. SAUER and PARTENERS (Marea Britanie), Asocierea Metroul SA (România) - Paeco CO., LTD ( Japonia), Asocierea Eurocerad Internaţional SRL (România) - 3TI Progetti Italia- Ingengneria Integrata S.p.A Italia, respectiv compania franceză Egis Rail SA).