In Piata Presei libere, la o ora de varf, zeci de taxiuri stau si asteapta in zadar clientii, care decat sa plateasca zece lei pentru un drum scurt prefera sa mearga cu autobuzul. In acelasi timp, pe aeroportul Baneasa un aerotaxi tocmai a aterizat. Vine de la Paris si cursa din Bucuresti pana in capitala Frantei si retur l-a costat pe un om de afaceri 10.000 de euro. Iar aerotaxiurile zboara zilnic.
In principal destinatiile sunt 90 la suta orase europene, dar am avut si destinatii ceva mai exotice in afara Europei, fostele tari sovietice, foarte multe locatii in insulele grecesti.
In aer, taxa nu se pune pe kilometru, ci pe timp, iar o ora de zbor costa 3.000 de euro. In lumea afacerilor astfel de sume sunt derizorii, iar oamenii care au multi bani si putin timp la dispozitie stau mai mult in aer decat la sol. Printre cei care apeleaza la companiile de aerotaxi e si designerul Mihaela Drafta. Cu un astfel de avion a dus colectiile de iarna la prezentarile de moda de peste hotare. Costul cursei a fost de 12.000 de euro.
Asta in timp ce la sol taximetria merge mai mult pe zero. Un taxi produce intr-o zi aproximativ 150 de lei, foarte departe de sumele fabuloase la care ar putea ajunge daca ar avea aripi si piloti.
Jale mare in Galati! Bulibasa judetului s-a stins la varsta de 81 de ani... Minunile pe care le poate face tehnologia 3D, in medicina. Se experimenteaza tiparirea de tesut moale si de organe...