Cei 27.000 de euro au ajuns în contul românului, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, după ce firma de salubritate Salubris din Iaşi i-a virat din greşeală.
Când a văzut suma, românul a scos imediat banii şi i-a cheltuit imediat.
Firma din Iaşi a dat în judecată băncile ING si BRD pentru că au autorizat tranzacţia fără a verifica dacă suma de 131.000 de lei, echivalentul a 27.000 de euro, merge în contul unei alte firme, aşa cum ar fi trebuit, sau în contul unei persoane fizice.
Mai mult, firma păgubită a încercat să recupereze în instanţă suma de la cele două bănci. Judecătoria şi Tribunalul Iaşi au dat dreptate băncilor în această speţă.
Decizia a fost atacată cu recurs, iar în perioada imediat următoare Curtea de Apel Iaşi va da decizia finală, potrivit Mediafax.
„Potrivit disp. art. 161 din OUG 113/2009, ordinul de plată este considerat ca fiind corect executat în ceea ce priveşte beneficiarul plăţii specificat prin codul unic de identificare, dacă ordinul de plată este executat în conformitate cu codul unic de identificare, iar în art. 162 din acelaşi act normativ se arată că, în cazul în care codul unic de identificare furnizat de utilizatorul serviciilor de plată este incorect, prestatorul de servicii de plată nu răspunde, în conformitate cu art. 164 - 173, pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a operaţiunii de plată“, a stabilit instanţa.