De asemenea, ea a aratat ca din contract a fost eliminata clauza care interzicea statului sa scoata la licitatie vreunul dintre tronsoanele autostrazii, in cazul rezilierii contractului. In acest fel, in perioada imediat urmatoare va fi lansata licitatia pentru sectorul de drum Gilau - Nadasel.
Primul ministrul a sustinut, totodata, ca Bechtel nu va primi despagubiri pentru modificarea contractului.
"Se continua lucrarile pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, iar la nivelul politic am decis, in coalitie, ca tronsonul de la Gilau la Mihaiesti sa fie scos imediat la licitatie, deoarece proiectarea este finalizata. Pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii va fi reluata proiectarea, in vederea organizarii licitatiei de executie. Evident ca Bechtel nu va primi despagubiri, ce despagubiri sa primeasca ?", spunea atunci Boc.
Mai mult decat atat, conform declaratiilor ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrarile doar la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii Transilvania, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase tronsoane, fara nicio pretentie din partea constructorului american.
Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe sase dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).
Costul de construire a autostrazii Transilvania pe tronsoanele unde Bechtel continua sa lucreze va fi redus la 6,9 milioane euro/km, fata de 14,7 milioane euro/km in prezent, pentru celelalte tronsoane costul estimat si raportat inclusiv la specificul terenului fiind de 7,2 milioane euro/km, nivelul final urmand insa sa fie stabilit in urma licitatiilor.
sursa: Antena3