Practic, așa cum arată agenția de optimizare SEO iAgency, activitatea de Search Engine Optimization este, în 2023, una complexă și care "reclamă" un set numeros de skill-uri și know how, atât tehnice, cât și sociale și creative. Spre exemplu, repetarea la intervale regulate a acelorași expresii nu mai este suficientă, fiind nevoie de conturarea unei experiențe a utilizatorilor care să convertească (să se traducă în acțiuni, achiziții etc.).
Fără a măsura cu precizie interacțiunile dintre aceștia și site-ul vizat, este imposibil să dezvolți strategii eficiente pe termen lung. Practic, profesioniștii în domeniu trebuie să stăpânească fără probleme programe precum Google Analytics și să se orienteze cu ușurință în Facebook Insights, spre exemplu.
Azi, optimizarea SEO nu mai este doar despre cuvinte cheie, ci despre construirea unui conținut valoros și relevant în jurul acestora, care să răspundă la întrebări, să informeze și să-i convingă pe oameni să convertească. Mai mult decât atât, Google a început să folosească programarea neuro-lingvistică, adică să înțeleagă sensul anumitor cuvinte căutate de utilizatori, în funcție de context, și să livreze rezultate în concordanță.
De asemenea, s-a produs tranziția de la keyword-uri scurte (1-2 cuvinte) la long tail-uri (4-5 cuvinte), care te ajută să plusezi la capitolul relevanță și să îți asiguri o rată de click mai mare, nemaifiind suficient să apari printre primii în SERP (paginile cu rezultate), cât timp utilizatorii nu dau și click pe site-ul tău.
De asemenea, revenind la dictonul "calitate, nu cantitate", este important să te asiguri, în procesul de optimizare SEO, că utilitatea informațiilor pe care le oferi îi însoțește pe useri pe tot parcursul "călătoriei" lor, de la atragerea acestora prin rezultatele organice și până când devin cumpărători sau clienți fideli. Astăzi, există numeroase metode prin care să te remarci în fața competitorilor, de la infografice și conținut video la articole de blog documentate temeinic, iar singura limită ține de creativitatea ta și a echipei din care faci parte, cât timp, bineînțeles, rezultatele muncii voastre sunt vizibile și ușor accesibile pentru toți cei interesați.
Experții de peste Ocean vorbesc chiar despre o abordare holistică a optimizării SEO, concentrarea pe "the bigger picture", în sensul că întregul nu poate fi redus la suma părților sale, ci este mult mai mult decât atât, iar toate componentele Search Engine Optimization sunt interconectate și se influențează reciproc. Cu alte cuvinte, la fel cum procesul în sine este unul continuu și cu rezultate în timp, neputându-se vorbi despre "campanii de SEO", ci numai despre strategii pe termen lung, tot la fel profesioniștii din domeniu trebuie să învețe în permanență, precum doctorii sau avocații, pentru a ști întotdeauna cum să se adapteze la noii algoritmi Google și modificările de factori de ranking, astfel încât să-și calibreze acțiunile în consecință.
Doi adolescenți români, eroi în Italia! Au salvat un bătrân de la înec: „Noi doi l-am ridicat”... Îngerii care au salvat vieți! Tată și fiu au sărit fără veste să salveze o tânără care s-a aruncat în apa, de pe pod la ...