- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
- Primul pasaj ar urma sa porneasca de pe DN1 si sa iasa pe Bd. Kiseleff
- Al doilea pasaj ar fi o ramificatie a primului si ar permite iesirea pe Bd. Expozitiei
- Al treilea pasaj ar avea traseul Bd. Kiseleff - Bd. Poligrafiei.
In conditiile in care s-ar realiza toate cele trei pasaje subterane, viteza de deplasare in intersectia de la Piata Presei Libere ar creste de la 25 km/h la 44 km/h, iar timpul de asteptare de pe Bd. Poligrafiei s-ar reduce de la 170 secunde la 30 de secunde, potrivit studiului de trafic realizat de proiectanti.
Potrivit aceleiasi surse, pe Bd. Kiseleff durata de asteptare s-ar reduce cu 20-30%, iar coada de pe Bd. Marasti s-ar reduce de la 200 secunde la 17 secunde. Potrivit lui Dorin Stefan, arhitectul care realizeaza proiectul, in acest moment prioritar ar fi pasajul DN 1 - Kiseleff, dupa care ar urma extinderea sa pina pe Bd. Expozitiei, iar mai tirziu, dupa ce se va da in functiune inelul median, foarte important ar fi si pasajul subteran dintre Kiseleff si Bd. Poligrafiei.
Pentru a integra pasajele cu transportul in comun, proiectantii au prevazut si realizarea a doua mari parcaje subterane: unul in fata Casei Presei si unul la capatul tramvaiului 41.
O parte dintre membrii Comisiei de Urbanism au sustinut modernizarea orasului prin realizarea celor trei pasaje, altii sustin ca iesirea pasajului pe Bd. Kiseleff ar strica bulevardul, considerat unul dintre cele mai frumoase din tara.
Consilierii au aprobat realizarea studiului de fezabilitate pentru primul pasaj (DN 1 - Bd. Kiseleff). Conform indicatorilor tehnico-economici aprobati de CGMB in 2010, valoarea acestui pasaj se ridica la circa 22,5 milioane de euro, investitie care se va derula pe durata a 18 luni.
Comisia Tehnica de Urbanism inca nu a aprobat varianta finala, urmind ca proiectul sa fie rediscutat la urmatoarea sedinta, care ar putea avea loc peste o saptamina.
"Nimeni nu-si pune problema sa faca pasaje subterane pe Champs Elysee. Orasul inseamna mai mult decit semafoare, borduri si pasaje denivelate", a declarat Dan Marin, membru in Comisia Tehnica de Urbanism si opozant al proiectului.
Pana de curent electric la Spitalul Elias din Capitala... ANOFM: S-au ocupat 65% din posturile programate pentru 2011...