Antena Căutare

Istoria continua - Hat-trick BMW in DTM

Titlul la piloti, pe echipe si la constructori. BMW "uber alles", cum s-ar zice. Adica, bavarezii au castigat tot ce se putea castiga in DTM - Campionatul German de Turisme, chiar din primul sezon dupa absenta de aproape 20 de ani. Si, pentru ca totul sa para mai mult decat un vis, hat-trick-ul a avut loc pe "templul vitezei" de la Hockenheim.

Cea de-a 4-a victorie a sezonului DTM 2012, reusita la comenzile unui BMW Bank M3 DTM, in cea de-a 10-a si ultima cursa a anului, desfasurata pe 21 octombrie, i-a permis lui Bruno Spengler sa castige titlul pilotilor si sa incununeze un sezon remarcabil de revenire pentru BMW Motorsport. De asemenea, BMW a cucerit titlul constructorilor la Hockenheim, in timp ce BMW Team Schnitzer a incheiat stagiunea in fruntea ierarhiei echipelor, dupa o finala dramatica. Augusto Farfus, care a pornit din pole position, a incheiat pe locul al 3-lea in etapa finala. Iar Gary Paffett (Mercedes), care era liderul clasamentului general inaintea acestei curse, a terminat pe locul al doilea intr-o lupta tensionata care s-a desfasurat pe intreaga cursa.

Alaturi de Spengler, Dirk Werner (E-Postbrief BMW M3 DTM) s-a clasat pe locul 5, aducand si el 10 puncte pretioase pentru gruparea condusa de Charly Lamm. In timp ce, Andy Priaulx (Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) si Joey Hand (Samsung BMW M3 DTM) au acumulat si ei puncte pentru clasarile pe pozitiile 7, respectiv 8. Prin urmare, ei au avu un rol important in propulsarea BMW de pe locul 3 pana pe primul loc in clasamentul constructorilor.

Dupa Volker Strycek (Germania, 1984), Eric van de Poele (Belgia, 1987) si Roberto Ravaglia (Italia, 1989), Spengler este cel de-al patrulea pilot care cucereste titlul DTM la volanul unui BMW. Iar BMW Motorsport poate privi cu mandrie la sezonul de revenire in DTM, in care cele trei echipe si cei sase piloti au depasit orice asteptari. Asemenea lui Spengler, care anterior se impusese in etapele de la Lausitzring (Germania), Nürburgring (Germania) si Oschersleben (Germania), Farfus si-a trecut si el numele pe lista invingatorilor BMW, in etapa de la Valencia (Spania). De asemenea, BMW a reusit alte sapte clasari pe podium, cinci pole position si doua tururi rapide. Iar toti cei sase piloti BMW au obtinut puncte de cel putin doua ori de-a lungul sezonului, toate cele trei echipe reusind clasari pe podium. BMW Team Schnitzer a totalizat sase podiumuri, in timp ce BMW Team RMG si BMW Team RBM au bifat cate trei clasari in Top 3.

Mai mult, Spengler a fost cel mai eficient pilot al sezonului, inregistrand o medie de 18,6 puncte per cursa terminata. Iar cu 57,7 puncte per etapa, cei sase piloti BMW au marcat in medie cu 16 puncte mai mult decat cei opt piloti Mercedes sau cei opt echipieri Audi.

Prin castigarea titlului 2012, BMW M3 dovedeste inca o data ca se simte ca acasa in DTM. Pana in prezent, cel mai de succes model de turisme din toate timpurile are 46 de victorii DTM in palmares. Asemenea lui Spengler in acest sezon, van de Poele (1987) si Ravaglia (1989) au fost si ei piloti ai acestui model BMW cand au cucerit titlurile DTM.

Istoria BMW in DTM: 9 sezoane - 54 de victorii

BMW Motorsport a incununat un sezon de revenire in DTM, demn de orice carte de istorie, cu titlul pilotilor castigat de Bruno Spengler (Canada), cel al echipelor obtinut de BMW Team Schnitzer si suprematia BMW in ierarhia constructorilor. Aruncam o privire retrospectiva asupra momentelor importante reusite din 1984 - de la prima victorie cu BMW 635 Csi, obtinuta in chiar prima cursa din istoria DTM, pana la extraordinara finala a sezonului 2012 si spectaculosul hat-trick de titluri.

1984

Istoria DTM a inceput cu prima cursa de la Zolder (Belgia), la 11 martie 1984. BMW a sarbatorit victoria, precum si ocuparea primelor patru locuri, Harald Grohs (Germania) trecand linia de sosire primul cu BMW 635 CSi. Volker Strycek (DE), pilotul Team Gubin, a fost cel care a terminat pe locul al cincilea in finala de la Nürburgring, suficient pentru a asigura primul titlu pentru BMW.

1985

In cel de-al doilea sezon DTM, Harald Grohs a incheiat pe locul al treilea in clasamentul pilotilor, fiind cel mai bine clasat pilot BMW. El a castigat inca o data cu modelul BMW 635 CSi la Zolder, in timp ce Winfried Vogt (Germania) a triumfat la Mainz-Finthen (Germania), cu BMW 323i.

1986

Atat Kurt König (Germania), cat si Volker Strycek au terminat sezonul in Top 5 al clasamentului pilotilor, ambii cu un model BMW 635 CSi. In plus, König a reusit si singura victorie BMW din acel an - Grenzland Preis de la Zolder.

1987

BMW M3 isi face debutul in DTM - si imediat a fost masina de referinta. Harald Grohs, Marc Hessel (Germania), Olaf Manthey (Germania) si Fabien Giroix (Franta) au obtinut un total de cinci victorii. Cu toate acestea, titlul i-a revenit fostului pilot BMW Junior, Eric van de Poele (Belgia), in ciuda faptului ca a fost doar al zecelea in finala de la Salzburgring (Austria) din cauza unei pene.

1988

Markus Oestreich (Germania), cu BMW M3, a fost implicat in disputa pentru titlu pana la finalul sezonului 1988. Dupa ultima dintre cele 24 de manse, el a ocupat locul al patrulea in ierarhia finala.

1989

Roberto Ravaglia (Italia) a inceput sezonul cu doua victorii la Zolder - si a terminat pe primul loc si dupa finala de la Hockenheim. BMW M Team Schnitzer si directorul Charly Lamm (Germania) s-au bucurat de un debut de sezon aproape perfect in DTM. Alaturi de Ravaglia (trei victorii), Steve Soper (Marea Britanie, doua succese) si Johnny Cecotto (Venezuela) au fost si ei invingatori cu BMW M3.

1990

BMW, Audi si Mercedes au oferit o disputa exceptionala in trei pentru titlu - la fel ca in sezonul 2012. BMW a obtinut victoria in opt din cele 22 de manse. Cu toate acestea, Johnny Cecotto a ratat de putin un al patrulea titlu, dar a incheiat pe locul al doilea.

1991

Clasat al patrulea, Johnny Cecotto a fost si de aceasta data cel mai bine clasat pilot BMW la finalul anului. Venezueleanul a castigat trei curse, in timp ce un alt pilot BMW, Steve Soper, a fost de patru ori pe cea mai inalta treapta a podiumului. Joachim Winkelhock (Germania) s-a alaturat si el listei de invingatori, prin reusita de la Wunstorf (Germania).

1992

BMW s-a inscris pentru ultima data cu o echipa oficiala in DTM: si de aceasta data, Johnny Cecotto a terminat pe locul al patrulea in clasamentul pilotilor, fiind cel mai bine pozitionat dintre reprezentantii BMW. Roberto Ravaglia a oferit un moment de magie in finala sezonului de la Hockenheim, la 11 octombrie 1992: el a reusit doua victorii la ultima aparitie oficiala a modelului BMW M3 in DTM.

2012

BMW a revenit in DTM dupa aproape 20 de ani si a participat cu trei echipe si sase piloti. Printre grupari se numara si acum BMW Team Schnitzer, iar istoria a dat impresia ca se repeta inca o data. Ca si in 1989, cand Charly Lamm si echipa lui au debutat in DTM, gruparea din Freilassing a fost punctul de referinta. Bruno Spengler (Canada) a castigat patru etape, iar Augusto Farfus (Brazilia) a adus un alt succes pentru BMW. Impreuna, BMW Team Schnitzer, BMW Team RBM si BMW Team RMG au totalizat 12 clasari pe podium de-a lungul sezonului de revenire. Intr-o finala pasionanta la Hockenheim, Spengler a recuperat un deficit de trei puncte si a terminat cu un avans de patru lungimi fata de rivalul de la Mercedes, Gary Paffett (Marea Britanie). Canadianul, care a incheiat stagiunea cu un total de 149 de puncte, a devenit al patrulea campion BMW din istoria DTM, predecesorii sai fiind Volker Strycek, Eric van de Poele si Roberto Ravaglia. Alte zece puncte au fost aduse de Dirk Werner (Germania), astfel ca BMW Team Schnitzer a obtinut titlul in competitia echipelor. Cireasa de pe tort a fost primul loc obtinut de BMW in clasamentul constructorilor.

Clasamentul pilotilor:

1. Bruno Spengler 149p;
2. Gary Paffett 145p
3. Jamie Green 121p
4. Mike Rockenfeller 85p
5. Edoardo Mortara 82p
6. Mattias Ekström 81p
7. Augusto Farfus 69p
8. Martin Tomczyk 69p
9. Dirk Werner 29p
10. Adrien Tambay 28p

Clasamentul echipelor:

1. BMW Team Schnitzer (Spengler/Werner) 178p
2. THOMAS SABO / Mercedes-Benz Bank AMG (Paffett/Vietoris) 170p
3. Mercedes AMG (Green/R. Schumcher) 131p
4. Audi Sport Team Rosberg (Mortara/Albuquerque) 108p
5. Audi Sport Team Abt Sportsline (Ekström/Scheider) 100p
6. BMW Team RBM (Priaulx/Farfus) 93p
7. Audi Sport Team Phoenix (Rockenfeller/Molina) 93p
8. BMW Team RMG (Tomczyk/Hand) 75p
9. ABT Sportsline (Frey/Tambay) 34p
10. DHL Paket / stern Mercedes AMG (Coulthard/Wickens) 28p

Clasamentul constructorilor:

1. BMW 346p
2. Audi 335p
3. Mercedes-Benz 329p.

Laurentiu Reghecampf, multumit de evolutia echipei sale. Gigi Becali: "Steaua va castiga Liga Campionilor peste 25 ... Lucian Bute si-a reziliat contractul cu postul Showtime. Pugilistul roman ar putea negocia cu HBO...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x