Prima zi pe macadam a condimentat din plin penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri. Loeb si Elena au plecat primii la start si au reusit sa termine ziua pe aceeasi pozitie, cu un avans confortabil. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au fost intarziati de o pana si, din aceasta cauza, au terminat doar pe patru.
Dupa primele sase speciale pe macadam, Raliul Spaniei a continuat pe asfalt. Sébastien Loeb si Daniel Elena au controlat fara probleme situatia si si-au trecut in palmares unul dintre putinele recorduri care le lipseau: cele mai multe victorii pe probele speciale!
Dupa ziua a doua, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au pierdut inca o pozitie in clasament, tot dupa o pana pe una dintre probele speciale.
Sébastien Loeb si Daniel Elena au inceput ziua a treia cu un avans de 30 secunde fata de urmatorul echipaj si erau decisi sa obtina cea de-a cincea victorie din acest sezon. Dupa ce au ales corect pneurile, Loeb si Elena au controlat perfect situatia pe prima bucla, castigand si Coll de la Teixeta (PS15), speciala folosita si pentru Power Stage.
Power Stage-ul a devenit, apoi, punctul de interes din ultima zi datorita punctelor bonus care se acorda. Loeb si Elena au abordat ultima proba cu pneuri "hard" si nu au riscat inutil. Chiar si asa au terminat speciala pe trei si au incasat inca un punct.
In urma victoriei din Spania. Sébastien Loeb si Daniel Elena vor lua startul in Raliul Marii Britanii cu un avans de 8 puncte fata de Mikko Hirvonen.
„Acum sarbatorim cel de-al sapteal titlu mondial pentru Citroën, dar lupta pentru titlul pilotilor nu s-a terminat. Mikko Hirvonen a terminat pe doi aici si stim ca el este foarte competitiv pe macadamul din Tara Galilor. Trebuie sa terminam in fata sa si cel mai bun lucru ar fi sa castigam raliul. Totul sta in puterile noastre acum", a declarat Loeb.
Pana la duelul final dintre Sebastien Loeb si Mikko Hirvonen, echipa Citroën Total savureaza insa cel de-al saptelea titlu mondial din WRC.
„Suntem foarte fericiti ca am castigat titlul mondial, al patrulea consecutiv pentru Citroën. Acest titlu este rezultatul muncii intregii echipe care a depasit cu calm toate momentele dificile. Am castigat zece din cele 12 etape desfasurate pana acum, ceea ce nu este rau deloc. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au avut si ei o contributie importanta la acest rezultat chiar daca in acest weekend au abandonat. Vom analiza masina si vom vedea care a fost problema, dar stim siguri ca nu are nicio legatura cu motivul abandonului din Franta. Am avut doua obiective pentru acest sezon: titlul mondial la constructori si titlul mondial la piloti. Dupa etapa din Spania am atins unul dintre ele", a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.
Rezultate Raliul Spaniei (etapa a 12-a din 13)
1 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC 4h05'39''3
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +2'06''9
3 JM. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +2'32''4
4 D. Sordo / C. del Barrio - Mini JCW +3'24''1
5 K. Meeke / P. Nagle - Mini JCW +5'15''0
6 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +5'54''2
7 E. Novikov / D. Giraudet - Citroën DS3 WRC +9'31''8
8 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +9'40''1
9 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +11'13''8
10 J. Hänninen / M. Markkula - Skoda Fabia S2000 +13'49''2
Clasament general piloti
1. Sebastien Loeb 222 p
2. Mikko Hirvonen 214 p
3. Sebastien Ogier 193 p
4. Jari-Matti Latvala 146 p
5. Petter Solberg 110 p
6. Mads Ostberg 70 p
7. Dani Sordo 57 p
8. Matthew Wilson 53 p
9. Henning Solberg 44 p
10. Kimi Raikkonen 34 p
Clasament general Constructori
1. Citroen Total World Rally Team 397 p
2. Ford Abu Dhabi 351 p
3. M-Sport Stobart Ford 145 p
4. Petter Solberg WRT 116 p
5. FERM Power Tools 44 p
6. Team Abu Dhabi 42 p
7. Munchi's Ford WRT 38 p
8. Monster WRT 19 p
9. Van Merksteijn Motorsport 16 p
10. Brazil World Rally Team 3p