Pe 2 iunie 1995, doua avioane F-16 apartinand escadrilei americane 555, decolau de la baza aeriana Aviano, din Italia. Urmau sa survoleze cerul Bosniei, cu scopul de a descuraja fortele sarbo-bosniace, care, de cateva zile, atacau populatia civila. Razboiul din fosta Iugoslavie parjolea totul.
Ajuns deasupra Mrkonjic Grad, pilotul american Scott O'Grady este avertizat de catre computerul de bord ca doua proiectile se indreapta spre el, dar, fiind in nori, nu le poate identifica. Prima explodeaza exact intre cele doua avioane, a doua loveste F-16 lui O'Grady. Celalalt pilot avea sa spuna ca nu a zarit nicio parasuta deschizandu-se si ca avionul s-a frant, efectiv, in doua, explodand.
Scott avea, insa, sa se salveze, catapultandu-se. Stia ca "aterizase" intr-o zona putin prietenoasa. Asa ca a pus in aplicare ceea ce invatase in cele 17 zile de antrenamente dure, de supravietuire. A mancat frunze, iarba, gandaci si a baut apa adunata cu un burete de pe frunze. Abia dupa patru zile si-a putut anunta pozitia, dar comandamentul NATO a anuntata ca "semnalele sunt prea slabe".
Pe 8 iunie americanii au reusit sa-i trimita o echipa de salvare. 20 de "Marines" au coborat la sol si l-au salvat, intrega operatiune durand mai putin de sapte minute. O'Grady a devenit un erou, iar povestea sa a stat la baza fimului "Behind Enemy Lines", cu Owen Wilson si Gene Hackman, desi Scott a spus ca niciodata nu si-a dat acordul pentru scenariu.
Pelicula din 2011 a fost bine primita de critici, desi site-urile de specialitate, printre care si imdb.com, il considera un film mai degraba modest.