- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Astfel, 70% dintre companii vor adopta cel puțin o aplicabilitate a inteligenței artificiale până în anul 2030. Muzica produsă de inteligență artificială e însă prezentă încă din vremurile în care părea ceva ce ține de domeniul științifico-fantastic, dacă luăm în considerare că, în 1951, savantul britanic Alan Turing a fost primul care a înregistrat muzică generată de un calculator, care ocupa aproape întregul etaj al laboratorului de cercetări. Azi, popularul serviciu de streaming muzical Spotify folosește inteligența artificială pentru a sorta cele 20.000 de piese încărcate zilnic și pentru a face recomandări utilizatorilor în funcție de preferințele lor anterioare.
Marile companii care utilizează inteligența artificială lansează trenduri muzicale care influențează major întreaga industrie de resort, determinându-i pe muzicieni și pe tehnicieni să acumuleze cunoștințe noi pentru a fi la curent cu cele mai recente aplicații. Astfel, compania NTT DATA, furnizor global al serviciilor de dezvoltare și de gestionare a unui sistem software, a utilizat inteligența artificială pentru a compune versurile unei piese intitulate „NTT DATA One Song”. După ce a trimis un chestionar în care angajații din întreaga lume au completat ce credeau despre valorile companiei, motorul de analiză lingvistică „Nazuki no Oto” a compilat toate datele, rezultând un hit cu versuri reprezentative. Pasiunea pentru muzică a acestei companii înseamnă și un sprijin pentru evenimente sonore, ca în cazul parteneriatului cu Opera Națională Română din Cluj sau al celor cu jazzul de ținută.
„Ne place muzica de calitate și dorim să îi fie cunoscută întregii comunități, de aceea am inițiat și am susținut o mulțime de proiecte culturale la nivel local. Prin artă și cultură ne îmbogățim existența și avem parte de o societate mai sănătoasă, orientată către frumos. Vrem să oferim comunității accesul mai ușor la artă și să o încurajăm să se lase inspirată de muzică”, a precizat Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania.
Muzică realizată prin intermediul inteligenței artificiale
Compania Microsoft, de exemplu, a folosit machine learning într-o inedită colaborare cu faimoasa cântăreață Björk pentru a crea muzică de ambianță. Se numește Kórsafn, se bazează pe înregistrările solistei islandeze, e difuzată în lobby-ul de la hotelul Sister City din New York și se schimbă în funcție de vremea de afară! „O structură arhitecturală din Manhattan mi-a întins mâna într-un tango cu inteligența artificială și am acceptat provocarea!”, a precizat Björk.
Compania Google, alt exemplu, a lansat Magenta project, o platformă deschisă în care muzica e compusă și interpretată de inteligența artificială, dar și o provocare la care poate participa oricine: FreddieMeter, noi modele de machine learning dezvoltate de Google Research prin care poți afla cât de mult seamănă vocea ta cu cea a lui Freddie Mercury. Apple sprijină industria muzicală grație unui proces care facilitează descoperirea A&R (artist and repertoire), compania achiziționând un start-up specializat în analiză muzicală care evidențiază noii artiști. Nu în ultimul rând, Sony a dezvoltat sistemul de inteligență artificială Flow Machines, prin intermediul căruia a fost lansat hitul “Daddy’s Car,” un cântec creat integral de înalta tehnologie.
Eurovisionul inteligenței artificiale
Dacă ediția din acest an a Eurovisionului a fost amânată, înalta tehnologie lansează un concurs muzical în care protagoniștii sunt dotați cu inteligență artificială. Competiția are loc luna aceasta, se numește The AI Song Contest și e un proiect al difuzorilor din serviciul public al Țărilor de Jos. Concursul reunește la start 13 echipe, din opt țări diferite din Europa, precum și Australia. Câștigătorii vor fi desemnați de un juriu compus din experți în inteligență artificială, precum și de votul publicului larg, ca la „vechiul” Eurovision.
Astfel, în prezent, înalta tehnologie reprezintă una dintre cele mai mari oportunități inclusiv pentru industria muzicală. Inteligența artificială reprezintă nu doar un mod inedit de a produce muzică, ci și unul prin care este facilitat accesul oamenilor la ceea ce le place să asculte.
Sursa foto: shutterstock.com