Înscriere clasa pregătitoare 2019. Ce este și cum se face evaluarea psihosomatică a copiilor
Înscriere clasa pregătitoare 2019. În martie au loc înscrierile la clasa 0, iar până pe 20 martie se efectuează evaluarea psihosomatică a copiilor. Ce înseamnă și unde se face evaluarea psihosomatică a copiilor, când este un copil apt de școală.
Autor: Mirabela Năstase Publicat: Joi, 28 Februarie 2019, 09:18 | Actualizat: Joi, 28 Februarie 2019, 09:30- Liga Națiunilor: România vs. Kosovo se vede vineri, 15 noiembrie, de la 21:45, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Înscriere clasa pregătitoare 2019. În martie au loc înscrierile la clasa 0, iar până pe 20 martie se efectuează evaluarea psihosomatică a copiilor. Ce înseamnă și unde se face evaluarea psihosomatică a copiilor, când este un copil apt de școală.
Părinții își pot înscrie copiii la școală în perioada 4-22 martie 2019, ora 18.00. Înainte de înscrieri, în perioada 26 februarie – 9 martie 2019, fiecare școală organizează diverse acțiuni, de ”Ziua porților deschise”, unde părinții elevilor vor putea vizita școala la care elevii sunt arondați sau la care intenționează să-și înscrie elevii, dar și să discute cu profesorii.
Înscrieri clasa pregătitoare 2019. Calendar înscrieri și acte necesare
Cine se poate înscrie în clasa 0, an școlar 2018-2019
Copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2019, inclusiv.
La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2019, inclusiv, dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.
Orice altă situaţie va fi rezolvată de către inspectoratele şcolare, în interesul educaţional al elevului şi în conformitate cu cadrul legal.
Cum și unde se face evaluarea psihosomatică a elevilor
Potrivit edu.ro, evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează sub coordonarea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE). Evaluarea se face atât la sediul CJRAE/CMBRAE, cât şi în diferite centre din judeţ/municipiul Bucureşti, cu prioritate în grădiniţe.
Evaluarea psihosomatică a elevilor se efectuează în perioada 26 februarie - 20 martie 2019. Această evaluare se realizează doar de către personalul de specialitate al CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituţii/unităţi, precum şi de medici şcolari sau medici de familie, acolo unde este necesar.
Evaluarea psihosomatică a copiilor se efectuează în prezența părinților și se adresează celor care împlinesc vârsta de 6 ani după 1 septembrie 2019.
Evaluarea psihosomatică durează 20 de minute și se efctuează la grădinițele de stat pentru copiii înscriși acolo și la sediile Centrelor de resurse și asistență educațională în cazul celor care urmează o grădiniță privată. Rezultatul acestei evaluări este definitiv și nu poate fi contestat.
La evaluare, părinții trebuie să se prezinte cu o copie a certificatului de naștere al copilului și cu un document medical care atestă faptul că cel mic/cea mică este clinic sănătos/sănătoasă sau apt/aptă de școală.
Evaluarea psihosomatică se face după un chestionar validat pentru anul școlar 2019-2020. În urma evaluării, se urmărește partea socioafectivă, comportamentul cognitiv, compartamentul verbal, dar și cel motric. Chestionarul cuprinde 20 de întrebări, iar dacă copilul răspunde la 15 dintre ele, atunci el este apt de școală. Prin acest chestionar se urmărește depisoarea celor care vor avea probleme în a se adapata la școală.
Ce înseamnă apt pentru clasa pregătitoare
Ca să fie declarat apt pentru a fi înscris la clasa pregătitoare, un copil trebuie să poată realiza următoarele acțiuni, de unul singur:
- să se îmbrace
- să mergă la toaletă, să se spele pe mâini, să reușească să se abțină în timpul orelor de clasă;
- să mănânce singur, să poată amâna nevoile de bază până la pauză
- să se descurce singur cu obiectele personale, să diferențieze creionul de pix și să știe să le folosească
- orientare în școală - ieșirea, sala de clasă
- să poată rămână singur timp de patru ore de curs și să fie atent
- să fie sociabil
- să dețină abilități intelectuale și motrice, cuprinse de altfel în fișa de evaluare psihosomatică legală, care se aplică în cazul copiilor mai mici de 6 ani.
surse info: edu.ro, edupedu.ro