Un preot din judeţul Covasna critică şcoala online: ”Copiii nu au pâine pe masă, nu au curent şi nu au haine, la ce să folosească tabletele?”
Un preot dintr-un sat din Covasna a criticat decizia autorităților de a muta școala în online, spunând că mulți dintre copiii din zonele rurale își fac griji pentru hrana zilnică.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Marti, 05 Mai 2020, 16:41 | Actualizat: Marti, 05 Mai 2020, 17:06Vasile Antonie Tămaș, preot într-un sat din județul Covasna, a lansat un semnal de alarmă cu privire la situația copiilor din mediul rural. El susține că în satul în care e preot, 99% dintre elevi nu au acces la internet şi că pentru majoritate hrana zilnică e reprezentantă de cornul şi laptele primite la şcoală.
”În cătunul pe care îl păstoresc (Hetea, com. Valcele, jud. Covasna), jumătate dintre copiii care merg la şcoală nu au curent, 99 % nu au internet şi 80 % îşi asigură hrana minimă din cornul şi laptele de la şcoală. Adeseori, învăţătoarele aduc de acasă pâine, margarină, gem şi suc de mila pruncilor slab îmbrăcaţi şi nemâncaţi. În aceeaşi situaţie se află, poate, sute de mii de elevi din toate colţurile ţării”.
El a continuat: ”Soluţia găsită de ocupanţii scaunelor din Târgul lui Bucur a fost învăţământul online şi tablete pentru elevi. Alo? Voi chiar sunteţi repausaţi mintal? Copiii ăştia nu au pâine pe masă, nu au curent, nu au haine, nu au nimic! La ce să îşi încarce tabletele? La soare? Într-o cameră de 8 - 10 mp dorm câte 6, 7, 8 persoane. La ce să folosească tabletele? La tăiat slănină râncedă pe ele? La ales fasolea? Apropo, de ce nu le trimiteţi în continuare mâncare? Ştiţi situaţia lor. De când cu pandemia, unii chiar mor de foame, fiind lipsiţi de cornul de la şcoală!”.
Informație bombă despre COVID-19! De când circulă noul coronavirus, de fapt, în Europa! Toate calculele au fost date peste cap!
Circa 250.000 de elevi din România nu au acces la tehnologie online
Monica Anisie a declarat că, potrivit unei estimări preliminare, aproximativ 250.000 de elevi din România nu au acum acces la tehnologie și, deci, nu pot desfășura cursuri online. Pentru ei, școlile și inspectoratele trebuie să găsească alte soluții până la încheierea anului școlar, iar până la toamnă, la începerea noului an școlar, ministerul ar trebui să facă achiziții și să le asigure și lor acces la internet.
”Avem în sistemul de educaţie peste trei milioane de elevi şi avem în jur de 250.000 de elevi care nu au acces la tehnologie. Pentru aceştia, Ministerul Educaţiei se pregăteşte să intervină pentru ca la toamnă, dacă există din nou o astfel de situaţie, să nu mai fim puși în fața” unei asemenea situații, a declarat ministrul educaţiei.