Tronsonul Oraviţa-Anina urma să fie închis şi conservat, ceea ce echivala cu dispariţia lui. Însă, calea ferată a fost salvată de o iniţiativă care are deja mulţi susţinători, iar amatorii de călătorii cu inedita garnitură ar trebui să-şi facă rezervări din timp.
Mai bine de 200 de persoane s-au strâns pentru călătoria montană de basm pe calea ferată, cu speranţa că un adevărat monument va fi salvat şi redat circuitului turistic. Este deja a doua excursie organizată pe traseul Oraviţa-Anina.
Calea ferată pe tronsonul Oraviţa-Anina este prima cale ferată de munte din România, cu cele 14 tunele şi șapte viaducte, și este spectaculoasă prin arhitectura liniei, prin modul cum a fost construită, numai manual, pentru că atunci nu existau nici echipamente, nici utilaje.
În excursie nu s-au înscris doar curioşi, ci şi rude ale celor care au prins calea ferată în zilele ei de glorie.
Pe drum, oamenii au cântat, au dansat şi au făcut popasuri în cele mai importante puncte, mai ales la viaductele şi tunelurile impresionante, la care s-a lucrat doar cu unelte de mână.
Următoarea excursie va fi organizată în martie. Peste 200 de persoane şi-au făcut rezervare, mai ales că - în preţul de doar 50 de lei - sunt cuprinse şi masa, dar şi transportul cu autocarul până la gară.
Calea ferată Oravița–Lișava–Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană, și cea de-a patra construită de pe teritoriul actual al României. Construcția ei a început în anul 1861 și a fost o lucrare inginerească dificilă, din cauza regiuni muntoase în care se află.
Dezvăluire bombă despre coronavirus! Medicul Ciuhodaru a recunoscut totul! „Am luat deja primele măsuri”... Premieră mondială! Alfabetul de care vor beneficia milioane de nevăzători...