Aproape 300 de mii de oameni au ales staţiunile de la malul mării pentru patru zile de vacanţă. Bătălia pentru un şezlong sau pentru un loc la terasele cu vedere la mare s-a dat încă de dimineaţă.
Patronii restaurantelor spun că e cea mai bună perioadă de la începutul sezonului estival pentru afacerea lor. Încasările au crescut substanţial. Iar berea a fost cel mai bine vândut produs al zilei.
E o mare de turiști pe plajă și în apă, iar bătaia pe șezlongurile cu vedere privilegiată la valuri începe dis de dimineață. În orice stațiune de pe litoral nisipul aproape că dispare sub prosoapele lipite unul de celălalt. E cel mai mai aglomerat week-end din acest sezon estival.
A fost plin și pe plajele de lux, din nordul stațiunii Mamaia, unde sucurile și șampania au fost aduse cu roabe, printre șezlonguri și baldachine. Nimeni nu se mai uită la prețuri. Distracția contează.
Băutura minivacanței a fost berea. Ospătarii au pierdut numărul halbelor vândute, iar patronii s-au văzut cu stocurile epuizate. 300 de mii de turiști au ales marea pentru minivacanța de Sfânta Maria. Cel mai mare succes l-au avut însă terasele de pe faleză și barurile de pe plajă.
Vânzările au fost cu 50% mai mari decât în orice altă perioadă a anului. Dar profiturile mai au timp să crească. Azi, e ultima zi de distracție din minivacanța de Sfânta Maria. Ministerul de Externe a emis o avertizare pentru turiștii care se întorc din Bulgaria. Intrările în țară ar putea fi aglomerate.