Mai ales acum, este foarte importantă și igiena la locul de muncă. Fie că lucrezi de acasă sau de la birou, dezinfectează periodic suprafețele și obiectele pe care le atingi des. Spală-te temeinic pe mâini după ce vii de afară, după ce ai atins mânere de ușă, portiera mașinii, sau alte produse aduse de afară.
Vezi mai jos și alte sfaturi pentru siguranța ta și a celor din jur!
Scapă de hârtii
Facturile mai vechi, post it-urile cu notițe făcute pentru săptămânile trecute, mulțimea de ciorne și hârtiile de care nu mai ai nevoie trebuie să dispară cât mai repede, dacă vrei să-ți găsești zilnic energia de a munci cu mintea limpede. Celelalte coli de care crezi că mai ai nevoie pot fi așezate ordonat, eventual în funcție de importanța lor, într-un dosar plic sau cu șină, care să stea într-un colț al biroului și să fie accesibil ori de câte ori vrei să-l răsfoiești.
Ține aproape un coș pentru hârtii
Mai rămânem puțin cu gândul la hârtii de care trebuie să scapi, dar pe care le lași mereu pe mai târziu, din comoditate sau pentru că programul tău este unul destul de încărcat. Un coș de gunoi doar pentru hârtie pe care să îl ții sub birou te-ar ajuta să organizezi mai bine spațiul de lucru, care va rămâne mereu aerisit și gata de noi proiecte.
Păstrează doar lucrurile de care ai cu adevărat nevoie
Când vine vorba de haine și de curățenia pe care ar trebui să o facem cel puțin de două ori pe an în șifonier, se spune că articolele pe care nu le-am folosit în ultimele șase luni ar trebui să dispară din garderoba noastră. Același principiu îl poți aplica și când vine vorba despre accesoriile de birotică, însă selecția ar trebui făcută la un interval mult mai scurt. Desigur, n-o să-ți sugerăm să arunci capsatorul sau perforatorul, ci să le depozitezi într-un sertar al biroului, astfel încât acestea să nu ocupe spațiu în locul în care muncești zi de zi. Pe birou ar trebui să ai doar laptopul, o imprimantă, un separator de hârtii și, eventual, o plantă, care să te ajute să te relaxezi în pauzele de la lucru. Restul articolelor trebuie puse în ordine în altă parte, pentru a te bucura de un spațiu aerisit.
Nu mânca la birou
Nu e nici sănătos, nici ordonat să mănânci în același loc în care muncești. Iar când spunem că nu e sănătos, nu ne referim doar la situația în care, din neatenție, ai putea scăpa firimituri sau cafea pe tastatură ori pe birou, ceea ce ar putea facilita dezvoltarea bacteriilor sau ar putea chiar distruge, ci și la sănătatea creierului nostru. Pentru a putea funcționa corect și pentru cât mai mult timp, avem nevoie de pauze în care să rupem cadența sutelor de gânduri care ne străbat mintea într-un minut, concentrându-ne pe gustul delicios al mâncării sau pe aroma unui ceai pregătit cu dragoste. De aceea, rezervă-ți suficient timp să te bucuri de un prânz sănătos departe de birou.
Sperăm că ideile noastre despre cum poți avea un birou mereu ordonat te-au inspirat și că le vei pune și tu în practică!