Programul Prima Casă a dat tonul pe piața rezidențială autohtonă, susținând un volum semnificativ de achiziții de locuințe. Sunt și proprietăți care nu se încadrează în plaja de prețuri acoperită de acest program, locuințe mai scumpe, cu prețuri de peste 80.000-100.000 de euro, la care un credit co-garantat de către stat nu intră în calcul nici ca soluție parțială de plată.
Clienții care vor să achiziționeze proprietăți mai scumpe decât masa pieței sunt oameni cu o situație materială peste medie. De regulă, aceștia fie lucrează în poziții de top management în cadrul unor companii, fie au businessuri proprii. Astfel de clienți dispun de o sumă importantă de bani pentru a-și finanța achiziția (din economii, afaceri sau din vânzarea altor proprietăți), dar accesează de regulă și un credit bancar (uneori pentru simplul fapt că preferă să ruleze o parte din fondurile pe care altfel le-ar „bloca” într-un bun imobil).
Există două categorii majore de cumpărători: cei care vor să facă o achiziție pentru uzul propriu, pentru a-și spori gradul de confort locativ, și cei care vor să facă o investiție. Cei din urmă se limitează însă de cele mai multe ori la un buget de 100.000-150.000 de euro, în vreme ce cumpărătorii finali sunt dispuși să sară și peste această sumă – atunci când dispun de resursele necesare, bineînțeles, și găsesc o proprietate care să le împlinească cerințele.
În stabilirea „prețului corect”, metoda comparației cu locuințe similare este foarte utilă, însă nu suficientă. Asta pentru că, mai mult decât cumpărătorii prin Prima Casă, cei cu o putere financiară mai mare au o listă foarte concretă de dorințe și nevoi. Pentru a face o achiziție, un astfel de client trebuie să vadă – sau trebuie să i se arate – cum îi vor fi îndeplinite acestea.
De regulă, clienții cu o anumită situație materială au și un grad superior de educație în domeniul financiar – de aceea, ei sunt, de regulă, și cei care dau tonul în astfel de negocieri. Acceptând această poziție, treaba ta, ca proprietar, este să-i arăți potențialului cumpărător că locuința pe care o ai la vânzare își merită banii pentru că întrunește caracteristicile pe care el le caută. Scoate în evidență, așadar, punctele forte ale proprietății, punându-te în locul clientului. Odată convins că a găsit ceea ce căuta, acesta va fi dispus să încheie tranzacția.
Spre deosebire de clienții prin Prima Casă, care nu de puține ori acționează sub imperiul presiunii timpului, cei care fac un „upgrade” de locuință sunt mult mai „relaxați” din acest punct de vedere. Ei sunt educați și pretențioși, astfel încât știu foarte bine ce anume caută și nu acceptă cu ușurință compromisurile. Un astfel de client poate căuta proprietatea „perfectă” chiar și doi ani. De aceea, ca vânzător, e bine să te pregătești pentru o așteptare ceva mai lungă.
Pe HomeZZ.ro găsești peste 80.000 de oferte cu apartamente scoase la vânzare la prețuri accesibile pentru toate buzunarele.
Vezi care sunt cele mai afectate zone din București în caz de cutremur! Dacă locuiești aici trebuie să fii atent/ă!... Tot ce nu știai despre ia românească. La „Prietenii de la 11”, parada de modă cu ie se ține...