Reguli de aur pentru a avea un somn bun și odihnitor!

Somnul este o stare fiziologică periodică și reversibilă, caracterizată prin suprimarea temporară a conștienței, prin abolirea parțială a sensibilității și încetinirea funcțiilor vieții organice (ritm respirator, ritm cardiac, relaxare musculară, scăderea temperaturii cu aproximativ 0,5 grade C, scăderea funcțiilor secretorii).

pexels.com

Somnul este o stare fiziologică periodică și reversibilă, caracterizată prin suprimarea temporară a conștienței, prin abolirea parțială a sensibilității și încetinirea funcțiilor vieții organice (ritm respirator, ritm cardiac, relaxare musculară, scăderea temperaturii cu aproximativ 0,5 grade C, scăderea funcțiilor secretorii).

Efectele unui somn de bună (sau slabă) calitate au fost intens studiate. Animalele de laborator private de somn au murit. Nici oamenii nu par sa fie imuni la efectele lipsei de somn care le amenință traiul. Un sondaj condus de American Cancer Society concluzionează faptul că oamenii ce dorm mai puțin de 6 ore pe noapte sau care dorm mai mult de 9 ore, au avut o rată a morții cu 30% mai mare decât cei care dorm în mod obișnuit 7 - 8 ore.

Reguli de aur  pentru a avea un somn bun și odihnitor!

Chiar și cei care au dormit mai puțin de 6 ore și în general nu au avut probleme de sănătate dar au avut o rată a morții de 1,8 ori mai mare decât cei ce au dormit orele "normale".

Somnul este esențial vieții de aceea este necesar să ne odihnim suficient pentru a funcționa cum trebuie!

Lipsa somnului duce la:

  • Stare de oboseala şi lipsă de motivaţie,
  • Stări dese de iritabilitate,
  • Dificultatea de a lua decizii și a controla stresul
  • Scăderea imunității generale a organismului, infecții și răceli (mici și frecvente),
  • Creșterea riscului problemelor de sănătate, în special diabet și boli de inimă,
  • Concentrare generală scăzută,
  • Creativitate redusă şi de rezolvare a problemelor,
  • Viteză de reacție scăzută.

Reguli de aur  pentru a avea un somn bun și odihnitor!

21 de reguli pentru a avea un somn sănătos și odihnitor

  • Dormi suficient

Nou născuții (0-2 luni) au nevoie între 12-18 ore de somn

Copii 3 luni – 1 an au nevoie de 14-15 ore de somn

Citește și
Colaj de fotografii cu Gabriela Prisăcariu și Dani Oțil în timp ce țin în brațe copilul. Băiatul se numește Luca Tiago
Cine sunt nașii de botez ai lui Luca Tiago. Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu și-au creștinat fiul
Cine sunt nașii de botez ai lui Luca Tiago. Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu și-au creștinat fiul
barbat dormind intr-un pat alb
Un bărbat dormea în pat atunci când a simțit că ceva se mișcă. Când a ridicat pătura a încremenit de spaimă. Ce era lângă el
Un bărbat dormea în pat atunci când a simțit că ceva se mișcă. Când a ridicat pătura a încremenit de spaimă. Ce era lângă el
Ramona Olaru a avut parte de o farsă în direct la Neatza de Weekend. Un vlogger i-a spus că i-a avariat mașina
Ramona Olaru, momente de panică în timpul emisiunii. Asistenta tv a aflat în direct că invitatul i-a lovit mașina în parcare:
Ramona Olaru, momente de panică în timpul emisiunii. Asistenta tv a aflat în direct că invitatul i-a lovit mașina în parcare:
Mai multe articole

Copii 1-3 ani trebuie să doarmă 12-14 ore de somn

Preșcolari 3-5 ani au nevoie de 11-13 ore de somn

Școlari 5-12 ani au nevoie între 10-11 ore de somn

Adolescenți și preadolescenți 12 – 18 ani trebuie să doarmă 8,5-10 ore de somn

Adulți (peste 18 ani) trebuie să doarmă 7-9 ore de somn

  • Culcă-te și trezește-te devreme - după ora 21, corpul uman își caută în mod natural ora de culcare. Este mai sănătos să te culci la 22 și să te trezești la 6, decât să folosești intervalul 1-9 pentru somn.
  • Evită televizorul și calculatorul, chiar înainte de culcare
  • Fă mișcare - orice formă de exercițiu, efectuată cu câteva ore înainte de somn, arde energie și pregătește corpul pentru intervalul de somn în care are loc refacerea energiei.
  • Evită formele de mișcare obositoare cu 1-2 ore înainte de a te pune in pat.
  • Mâncarea potrivită - unele alimente favorizează un somn usor: cele clasice, precum ceaiul de mușețel sau laptele cald, dar și altele mai puțin cunoscute ca bananele, migdalele, cartofii.
  • Somnul de amiază.
  • Păstrează dormitorul în întuneric
  • Fă o baie caldă înainte.

Reguli de aur  pentru a avea un somn bun și odihnitor!

  • Evită cafeaua, țigările și alcoolul cu 1,5-2 ore înainte de culcare.
  • Stabilește-ți o rutină de culcare: definește un mod în care te culci și repetă-l.
  • Evită sunetul puternic în timp ce dormi.
  • Fără televizor și laptop în dormitor - undele pot afecta calitatea somnului
  • Temperatura potrivita - camera să fie ușor răcoroasă. 16-19° C
  • Menține un stil de viață sănătos
  • În orele dinainte de culcare relaxează-te.
  • Nu te culca cu stomacul gol sau plin.

Reguli de aur  pentru a avea un somn bun și odihnitor!

  • Perna, pilota și restul patului - să fie confortabile și potrivite pentru tine
  • Hainele potrivite pentru somn - bumbac sau poliester
  • Poziția în care dormi - evită dormitul pe burtă pentru că favorizează neoxigenarea organelor prin presarea lor. Recomanda este să dormi pe spate sau într-o partea
  • Nu sta treaz în pat - fă ceva care să-ți aducă somnul precum cititul

(sursa: wikipedia, florinrosoga.ro)

Parteneri
Coafura Angelinei Jolie la premiera Eternals din Roma a fost criticată de fanii de pe rețelele sociale. Motivul pentru care a stârnit reacțiile tuturor
Coafura Angelinei Jolie de la premiera filmului Eternals din Roma a ajuns un adevărat subiect de dezbatere pe internet. Deși actrița a avut o imagine impecabilă pe covorul roșu, fanii vigilenți au remarcat rapid o greșeală de proporții în look-ul vedetei. Se pare că stilistul Angelinei s-a grăbit atunci când i-a adăugat artistei câteva extensii de păr.
Catine.ro
Ultimele știri