Cum îți alegi perna în funcție de poziția de dormit

Poziția pe care corpul tău o adoptă în timpul somnului este foarte importantă și îți poate influența starea de sănătate, mai ales în mod negativ, dacă nu acorzi atenție acestui aspect.

Poziția pe care corpul tău o adoptă în timpul somnului este foarte importantă și îți poate influența starea de sănătate, mai ales în mod negativ, dacă nu acorzi atenție acestui aspect. Cum, uneori, poziția pe care o găsești a fi cea mai confortabilă nu este și cea mai sănătoasă pentru tine, poți să apelezi la trucuri prin care să te adaptezi. Un astfel de truc este reprezentat de alegerea unei perne potrivite poziției pe care corpul tău o are atunci când te odihnești. Există o varietate bogată de tipuri de perne din care poți alege. Care sunt acestea și cum trebuie să-ți alegi perna potrivită, în funcție de poziția pe care o ai atunci când dormi?

Perna ideală dacă dormi pe spate

Dormitul pe spate reprezintă o variantă sănătoasă și una pe care foarte mulți oameni o găsesc destul de comodă. Dormitul pe spate avantajează păstrarea unei poziții naturale pentru gât și coloana vertebrală, dar și pentru umeri. De asemenea, această poziție este foarte utilă pentru persoanele cu probleme de natură digestivă, precum refluxul gastric sau arsurile stomacale. Dormitul pe spate trebuie evitat atunci când ești predispus sforăitului și când ești răcit, însă alegerea este una cât se poate de bună în condiții obișnuite. Perna pentru dormitul pe spate ar trebui să fie joasă și să aibă un zonă de susținere în dreptul gâtului. Se recomandă utilizarea pernelor cu memorie, din spumă, ergonomice și ușor de adaptat formei gâtului tău. În afară de spumă, aceste perne pot fi fabricate și din latex, pene naturale sau puf și au avantajul de a oferi susținere suplimentară gâtului, atunci când stai întins pe spate. Unii specialiști în terapie fizică recomandă pernele subțiri persoanelor care domn pe spate.

Perna potrivită dacă obișnuiești să dormi pe burtă

De departe cea mai nesănătoasă poziție de somn este pe burtă. Această postură ține gâtul și capul încordate într-o poziție fixă pentru prea mult timp, ceea ce va ajunge să te afecteze odată cu trecerea timpului. Nu puțini sunt cei care ajung să se plângă de dureri de spate și gât atunci când avansează în vârstă, iar dormitul pe burtă este unul dintre principalele motive. Poziția aceasta încordată duce la acumulare de tensiune, care se va manifesta ulterior prin durere. Totodată, încheieturile și mușchii sunt foarte tensionați în timpul dormitului pe burtă, iar disconfortul nu va întârzia să apară. Totuși, pentru cei care sforăie, poziția este destul de avantajoasă. Sau, mai degrabă, pentru colegii lor de pat. Totuși, dacă nu te poți dezvăța de dormitul pe burtă, perna pe care ar trebui să alegi este una cât se poate de joasă, din pene naturale și puf, pentru ca umplutura să se muleze în funcție de poziția adoptată de tine. Revenind la grosimea pernei, aceasta ar trebui să fie cât se poate de subțire, chiar plată, iar de folos poate fi și o pernă pe care să o așezi sub stomac. Aceasta va ajuta foarte mult cu durerile din zona lombară.

Ce tip de pernă alegi dacă dormi pe o parte?

Dacă dormitul pe spate este cea mai sănătoasă opțiune, iar dormitul pe burtă cea mai periculoasă, dormitul pe o parte reprezintă o variantă de mijloc. Totuși, importanța pernei folosite este mult mai mare în cazul celor care dorm pe o parte. Perna trebuie să fie înaltă, pentru a sprijini eficient gâtul, fermă și bogată în umplutură. Fermintatea va ajuta ca umplutura să rămână stabilă și să îți susțină cu succes gâtul, iar cu cât cantitatea de umplutură este mai mare, cu atât va fi mai ușor ca perna să fie fermă. Dormitul pe o parte este util pentru persoanele cu probleme de respirație, dar și pentru cele cu dificultăți cauzate de refluxul gastric. În schimb, poziția trebuie evitată de oamenii care doresc să își păstreze tenul ferit de riduri, întrucât dormitul conduce la presarea unei parte a feței de către pernă.

Somnul este una dintre cele mai importante părți ale vieții tale, iar calitatea sa influențează și calitatea traiului pe care îl ai. Ajută-ți corpul prin alegerea variantei potrivite de pernă, în așa fel încât poziția pe care o adopți când dormi să nu îți afecteze în niciun fel negativ sănătatea.

Ultimele știri