Pare simplu. Producatorii lanseaza telefoane din ce in ce mai puternice, incheie contracte cu operatorii de telefonie, iar consumatorii ajung sa isi schimbe telefonul chiar si in fiecare an… Chiar atat de simplu? Realitatea este insa ca cei mai multi producatori impresioneaza din ce in ce mai putini utilizatori. Pentru o piata de dispozitive care continua sa creasca de la an la an, numarul producatorilor care se imbogatesc din acest domeniu se contracta.
Fenomenul actual imi aduce aminte de lansarea primului iPad, un dispozitiv care nu a fost nici o secunda descris in megaherti, megabytes sau miliamperi. Din nou, specificatiile conteaza din ce in ce mai putin, numele brandul din ce in ce mai mult. Companii obscure sau mai putin obscure lanseaza telefoane pe care nu le cumpara nimeni, chiar daca din punct de vedere al specificatiilor poate ar putea lupta de la egal la egal cu un S3.
In 2013, cand ne gandim la smartphone-uri, vorbim de o baza de utilizatori care ravnesc la cel mai nou Galaxy sau viseaza la urmatorul iPhone. Companiile si-au creat fani de parca ar fi formatii de muzica rock. Lansarile de noi dispozitive par concerte si primele review-uri nu se mai rezuma la teste si specificatii, ci la impresii, sentimente si sisteme. Pe acest sistem, utilizatori de Galaxy S II sau S3 nu-si vor mai cumpara decat un nou Galaxy S, eventual un Note. Acelasi lucru este valabil si in cazul utilizatorilor de iPhone care nu s-ar dezlipi de pretiosul lor iDevice.
Citeste AICI continuarea articolului!