Un milliard de persoane numara populatia Globului in 1804. Retelei Facebook i-a luat 8 ani sa atinga performanta.
Facebook a precizat ca milardul a fost atins fix pe 14 septembrie la 19:45 GMT. La o simpla comparatie, principalul concurent, Twitter, a atins 500 de milioane de conturi si nu toate active, la final de iunie 2012.
O persoana din sapte, la nivel mondial, are acum cont pe Facebook. Si daca anumite piete sunt inca saturate – spre pilda SUA, atunci cu potential raman cele din China (unde Facebook este cenzurat) sau din Rusia, vizitata saptamana trecuta de CEO-ul Zuckerberg.
Pe bursa din New York, entuziasmul este totusi de scurta durata. Actiunile Facebook au atins, pe 4 octombrie, 2,6% in deschidere dar, spre ora 14.00 GMT au scazut cu 0,18% la valoarea de 21,79 dolari. In mai, in momentul intrarii Facebook pe bursa, o actiune era evaluata la 38 de dolari.
Facebook insa afiseaza statistici mirobolante: in afara de miliardul de utilizatori activi, reteaua a mai inregistrat 140,3 miliarde de prietenii, 219 miliarde de fotografii publicate iar butonul LIKE a fost apasat de 1130 de miliarde de ori.
Drept pentru care asemenea performanta nu putea trece nesarbatorita. Facebook tocmai si-a lansat prima reclama cu numele ,,Lucrurile care ne conecteaza”.
Monetizarea
Doborarea acestui prag psihologic de un milliard de utilizatori este insa, colaterala. Provocarea cea mai mare ramane, mai mult ca niciodata, transformarea acestei baze de date, in venit.
Adevarata intrebare din spatele acestei cresteri este: daca Facebook face bani?
Publicitatea este principal sursa de venit a retelei. La fel de importanta, dar anuntata cu retineri, este publicitatea pe telefonul mobil.
De azi inainte, Facebook reuneste 600 de milioane de utilizatori “mobile”, dar nu a lansat decat recent produse publicitare care apar pe ecranele telefoanelor mobile.
Mark Zuckerberg anuntase, dupa cotarea pe bursa a companiei, ca Facebook se transforma intr-o companie “mobile” pentru ca in viitor are sa faca mai multi bani din utilizatorea retelei sociale pe telefonul mobil decat de pe un computer. Si directorul de dezvoltare al Facebook, Sheryl Sandberg, a pus accentual in declaratiile sale pe monetizare.
Totusi, reteaua sociala anunta pe pagina de intampinare ca: “e gratis si asa va ramane”. Dar dezvolta din ce in ce mai multe aplicatii platite.
Luna trecuta, a cerut bani companiilor care utilizeaza Facebook pentru a face oferte comerciale fanilor, obligandu-i sa cumpere publicitate in acelasi timp.
Exploateaza deasemenea posibilitatea de a le propune un serviciu premium adresat companiilor, pentru care acestea ar fi dispuse sa plateasca.
De exemplu, saptamana trecuta Facebook a propus membrilor sa le ofere cadouri prietenilor, ceea ce, spun analisti, ar putea fi baza unei viitoare platform de e-commerce.
Pe 3 octombrie 2012 a fost testat un serviciu care promite utilizatorilor o vizibilitate ridicata postarilor importante precum fotografiile de casatorie, aducandu-le in streamul de informatii de pe homepage.
Deci, incotro Facebook?
Facebook a atins pragul de 1 miliard de utilizatori activi lunar... Fii Justin Bieber in NBA 2K13...