- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Compania care deține aplicația de taximetrie Uber vrea să obțină o marcă înregistrată pentru folosirea inteligenței artificiale cu scopul de a afla dacă potențialii pasageri sunt sub influența alcoolului.
Potrivit cererii depuse de companie pentru obținerea brevetului, noua tehnologie va permite identificarea „activității stranii a utilizatorilor”, monitorizându-le activitatea în timp ce aceștia folosesc aplicația.
Între variabilele avute în vedere ar putea fi incluse: viteza mersului, greșeli de scriere neobișnuite în timpul folosirii aplicației, unghiul din care utilizatorul își ține telefonul, precum și dacă telefonul este mișcat într-un mod straniu.
Deși în cererea pentru brevet compania nu se referă în mod explicit la identificarea pasagerilor în stare de ebrietate sau altfel intoxicați – aceasta folosește expresii precum „anticiparea stării în care se află utilizatorul” și „stări ce nu caracterizează utilizatorii”.
Compania a sugerat mai multe moduri în care Uber ar putea reacționa dacă ar identifica un pasager cu „activitate ce nu îl caracterizează”. De exemplu, ar putea direcționa acel pasager către un loc bine iluminat sau ar putea fi preluat de un șofer antrenat pentru a se confrunta cu pasageri în stare de ebrietate.
Uber a sugerat că ar putea împiedica gruparea „pasagerilor intoxicați” cu alți utilizatori ai aplicației.
Mai multe voci critice au spus că noul sistem propus de Uber le-ar putea permite șoferilor să exploateze pasagerii aflați sub influența alcoolului sau a altor substanțe.
În 2014, compania a fost criticată pentru un program controversat ce îi permitea să monitorizeze în timp real locurile în care se află clienții și șoferii. Mai târziu, în 2016, un criminalist, Samuel Ward Spangenberg, a spus că acest software a fost folosit de angajați pentru a afla unde se aflau foști parteneri și celebrități.