Live acumNeatza cu Razvan si Dani
Prime Time 20:30Film: Eroi de sacrificiu (SUA 2010)

Ce alimentele putem consuma pentru a ne spori starea de bine

Există alimente, sau chiar diete care ne fac să ne simțim bine pe termen lung, prin consumul acestora, favorizând eliberarea neurotransmițătorilor stării de bine.

Ce alimentele putem consuma pentru a ne spori starea de bine

Mădălina Vasile, reporter al emisiunii Neatza cu Răzvan și Dani, alături de nutriționistul Ruxandra Pleșa, ne spune care sunt alimentele care ne cresc starea de bine.

Anumite alimente ne ajută să eliberăm neurotransmițătorilor stării de bine cum ar fi dopamina, serotonina, etc.

Avem nevoie de un nivel constant de glucoză la nivelul creierului, pentru a nu avea suișuri și coborâșuri fie la bucurie excesivă, fie apoi la depresie, deci trebuie să avem grijă la consumul de zahăr și să să consumăm alimente cu eliberare lentă de glucide pentru a menține acest nivel constant.

Avem nevoie pentru a ne crea starea de bine și de vitamine, în special de vitaminele din grupa B și de antioxidanți.

Citește și: Ceaiul de soc în lupta cu kilogramele în plus. Beneficiile consumului ceaiului de soc

Alimentele care au aceste proprietăți sunt:

  • bananele care sunt bogate în vitamina B6 și care produc serotonină;
  • carnea de curcan
  • murăturile care conțin probiotice
  • peștele gras, deosebit de important pentru acizii grași omega 3
  • ciocolata neagră cu 75-80% cacao, cu foarte puțin zahăr. Chiar dacă consumul de dulciuri ne face să ne simțim bine pe moment, pe termen lung se asociază foarte frecvent cu anxietatea și depresia
  • alimente bogate în magneziu cum sunt frunzele verzi

Citește și: Fulgii de ovăz - Tot ce trebuie să știi despre acest tip de cereale

Ce putem mânca în funcție de mesele zilnice:

  • dimineața putem servi un bol cu ovăz bogat în fibtre și fier, adăugăm banane, fructe de pădure sai căpșuni și îl asociem cu un iaurt slab și am rezolvat un mic dejun sănătos
  • la prânz putem alege un pește gras: somon, macrou, sardine, alături de care adăugăm o salată de spanac și o porție de glucide lente, cum sunt pastele integrale, orezul roșu, cu puțin ulei de măsline
  • urmează o gustare cu semințe, sau nuci, neprăjite și nesărate, consumate crude și fără a depăși cantitatea de 30-40 de grame
  • la cină putem opta pentru o friptură de curcan la cuptor, alături de o salată, pentru că peste noapte avem nevoie de triptofan pentru a ne menține starea de bine, chiar și a doua zi. Alături de curcan putem să adăugăm puțină quinoa, o pseudocereală bogată în proteine și cu un indice glicemic scăzut, dar și multe legume de sezon, altele de fiecare dată.

Pentru mai multe detalii și sfaturi de la nutriționistul Ruxandra Pleșa, accesați materialul video de mai jos din cadrul matinalului Neatza cu Răzvan și Dani!

Recomandari