Murăturile, sănătate în farfurie! De ce le consumă nutriționiștii și ce efecte nebănuite și uluitoare au asupra organismului. Care este adevărul despre zacuscă!

 

Murăturile sunt sănătate în farfurie, potrivit nutriționistei Ligia Alexandrescu, care a explicat ce efecte nebănuite și uluitoare au acestea asupra organismului, atunci când sunt preparate corect. 

„Murăturile și conservele sunt două lucruri total diferite. Murăturile se referă al tot ce murăm în apă cu sare – acel mediu probiotic extrem de important pentru sănătate digestivă și în niciun caz folosirea oțetului nu intervine aici”, a explicat nutriționista Ligia Alexandrescu.

„Conservele pe bază de oțet sunt la fel de gustoase și ni le dorim la mesele noastre tradiționale, dar dacă este să alegem variant corectă, atunci murarea în apă cu sare este indicată. Totuși, dacă ne dorim să murăm în oțet, vom folosi un oțet plin de probiotice, obținut în casă, prin fermentația vinului, deci nu acea diluție de acid acetic de sinteză și sarea, dacă se poate, neoidată”, a mai explicat ea.

Potrivit nutriționistei, murăturile îmbunătățesc digestia și întăresc imunitatea organismului.

„Până la urmă, este și o variantă mai ieftină, de apă cu sare, și putem mura practic orice fructe și legume pe care ni le dorim congelate”, a mai spus ea.

Și zacusca poate fi sănătoasă, dar depinde cum este preparată, potrivit nutriționistei Ligia Alexandrescu.

„Dacă sunt preparate prin prăjire toate legumele pe care le folosim, atunci nu vorbim despre un echilibru. Dacă, însă, congelăm materia primă, adică tot ce înseamnă vinete, ardei copți, dovelcei copți, le folosim în prize mici, în punguțe, și le facem de câte ori avem poftă, pe timpul iernii”, a explicat nutriționista.

Și varza murată are o serie de beneficii pentru sănătate.

„În primul rând, conținutul mare de arginină, protecție hepatică, de care avem nevoie în special în perioada sărbătorilor, când se consumă și mai mult alcool, carne grasă și mâncare tradițională. Este și un puternic agent antiîmbătrânire. Atenție, însă, cum o murăm. Nu trebuie să aibă foarte multă sare. Trebuie să fie găsită formula optimă, în așa fel încât să avem o cantitate de sare cât mai mică”, a explicat Ligia Alexandrescu.

Porția recomandată ar fi de până la 200 de grame la masă, de trei ori pe săptămână.

„Atenție la hipertensivi, la persoanele cu probleme gastrointestinal. Medicul le recomandă prudență”, a precizat Ligia Alexandrescu. 



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI