- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Noul motor diesel isi va face debutul in primavara viitoare, cel mai probabil pe modelul X6 xDrive50d. Sursele BMW afirma insa ca agregatul va fi montat si pe facelift-ul 2012 al Seriei 7, sub indicativul 750d.
Avand in vedere cilindreea de 3.0 litri, motorul ar putea incapea necontorsionat si sub capotele Seriei 5 si Seriei 3. De ce nu, pana la urma!
Chiar daca un "M" diesel ar suna, la prima vedere, ca o blasfemie, ca un afront adus traditiei diviziei "Motorsport" a constructorului, un "Md" de 400 CP si cu un cuplu de tractor ar putea face fata cu brio doleantelor pasionatilor si ar fi si mai prietenos cu buzunarul decat versiunile Otto, fie ele turbo sau aspirate.
Mai mult, propulsorul TRI-TURBO va fi oferit doar in combinatie cu tractiunea integrala xDrive.
De ce TRI-TURBO
Explicatia este una tehnica si nu una de marketing, cum ca 3-4 turbine "suna" mai interesant decat una sau doua. Trend-ul actual pe piata auto este downsizing, de reducerea a cilindreei motoarelor pentru obtinerea unor emisii de CO2 mai mici si incadrarea intr-o categorie de impozitare mai decenta. Dar cilindree mai mica, inseamna si putere/cuplu mai mici si, implicit, performante inferioare. Iar acest lucru nu poate fi inghitit cu usurinta de clientii-target al unor marci precum BMW, Mercedes sau Porsche.
Prin urmare, solutia o reprezinta supraalimentarea cu turbina, compresor sau o combinatie intre cele doua (Vezi TSI-ul de 1.4 litri de la VW!). Cu cat turbina este mai mare insa, creste si "lag"-ul - intarzierea reactiei la accelerartie!
Asa ca, daca vrei putere mai mare, mai bine pui doua turbine, in loc de una mare. Prin urmare, au aparut motoarele bi-turbo sau cva-turbo, cu 4 turbine. Trei "elice" si pe un motor diesel, cum vrea BMW, n-a mai avut nimeni, insa! Dar ideea e mai mult decat interesanta...
De cativa ani, BMW a introdus pe agregatele diesel tehnologia TwinScroll Turbo. Adica, doua turbine, una mai mica si una mai mare, care lucreaza in paralel. Cea mica intra de la turatii mici, pentru a asigura putere si cuplu de jos, iar cea mare, mai tarziu, pentru ca reactia motorului sa fie aproape lineara pe toata plaja.
Extrapoland, acelasi lucru se intampla si in cazul noului propulsor TRI-TURBO, cu mentiunea ca intre turbina mica si cea mare va fi inserata una mijlocie.
FOTO! Cum intra Fiat 500 pe piata din China... Audi a reimprospatat gama A5 si S5...