Antena Căutare

Drive Test / BMW 318d: Imaginea conteaza

BMW-ul 318d mizeaza pe eleganta, rafinamentul si placerea condusului, tipice constructorului bavarez, in contextul unui consum redus de carburant, datorat tehnologiei de ultima ora inglobate. Nici performentele nu sint insa de neglijat!

Pina nu demult, cind vorbeam despre BMW, puneam in primul rind accentul pe performantele de top, ce pot genera adrenalina si la simpla lectura a unui text. In contextul economic actual insa, ordinea prioritatilor pare sa se schimbe. Chiar si in segmentul premium!

Iar BMW a intuit aceasta miscare, tehnologia inglobata de modelele dezvoltate in cadrul "programului" EfficientDynamics favorizind obtinerea de performante cu un consum redus de carburant. Concret, BMW-ul 318d este elegant, rafinat si are prestanta unei bavareze adevarate, dar nu uimeste asistenta cu acceleratii fulminante sau reprize uluitoare.
Cei 143 CP ai motorului de 1.995 cmc se misca bine, pentru cei care nu pun accentul pe sportivitate. Iar tinuta de drum este impecabila, nimic de zis. Masina "citeste" drumu foarte bine si, in ciuda suspensiilor ferme, denivelarile sau gropile din carosabil nu iti fac viata un cosmar.

"Asul din mineca" il constituie insa consumul de carburant, extrem de prietenos cu buzunarul soferului! Iar cutia de viteze in sase trepte este o adevarata placere. Desi etajarea nu favorizeaza un start fulminant, in mers se pot obtine reprize demne de invidiat daca sti ca sub capota nu necheaza decit 143 CP.

Plusuri: Consum & tinuta
Apetitul scazut pentru carburant este principalul atu al 318d-ului. Desi consumul mixt anuntat de constructor (4.5 l/100 km) ar putea parea imposibil de atins, nu este chiar asa. Merita incercat! Pina atunci insa, trebuie mentionat ca pe ruta Bucuresti-Constanta si retur, cu autostrada parcursa cu viteze de 150-180 km/h, computerul de bord nu a afisat decit un consum de 5.6-5.7 l/100 km.
Un alt plus al Seriei 3 este pozitia la volan. Desi masina nu avea scaune profilate sport, suportul lateral a fost bun. Iar reglajele sint atit de fine, incit nu ai cum sa nu-ti gasesti setarile ideale (si pentru scaun, si pentru volan).

Articolul continuă după reclamă

Un alt atu il reprezinta tinuta de drum. La viteze mari, masina pare ca se lipeste de asfalt. Iar virajele pot fi abordate in forta, fara emotii. Oricum, daca lucrurile se precipita, DTC-ul (controlul dinamic al tractiunii), intervine prompt!

Minusuri: Vibratii de diesel
320d-ul si 330d-ul nu sufera de vibratii. Masina testata insa, da. Sa fi fost o intimplare? Sa fi fost din cauza motorinei "made in Romania"? Greu de spus. Cert este ca, la ralanti, 318d-ul transmitea un "zumzait" atit prin coloana de directie, cit si prin intermediul levierului cutiei de viteze. Nu era extrem de deranjant, dar era. Si cum vorbim de clasa premium, acest lucru aduce bile negre.

Citeste mai multe in Gazeta Sporturilor

Ford se inverzeste... Frustrari italiene de la Alfa Romeo...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au câștigat suma de 25000 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au câștigat suma de 25000 de lei Vineri, 01.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x