Noua Mazda5 dispune de doua variante de motorizare, ambele pe benzina. Motorul nou MZR, 2.0l DISI echipat cu sistemul i-STOP si o cutie manuala cu 6 trepte, dezvolta 150 CP si un cuplu maxim de 191 Nm. Consumul mixt a fost redus cu 13% fata de vechea motorizare, la 6,9 l/100 km, in acelasi timp fiind reduse cu 15% si emisiile de noxe. Al doilea propulsor disponibil este MZR 1.8l, care scoate 115 CP si un cuplu maxim de 165 Nm.
Consumul de combustibil este de 7,2 l/100 km, ambele motoare respectand normele de poluare Euro 5. Masina a primit un sasiu imbunatatit cu suspensii noi, la capitolul sigurantei active bifand ABS, distributia electrica a franarii, controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electric al tractiunii (TCS), asistenta la franare si senzori de monitorizare a presiunii din pneuri.
In ceea ce priveste siguranta pasiva, exista sase airbaguri frontale, laterale si cortina, centuri in trei puncte, pedalier deformabil si scaune cu tetiere care reduc impactul asupra capului in cazul unui accident. Noul model va fi disponibil in Romania de la inceputul lui 2011, intr-o gama de culori care cuprinde zece nuante. Preturile nu sunt deocamdata cunoscute.