Tema de design imbina aspiratiile premium si caracterul dinamic cu un aspect inconfundabil al partii frontale, coborate, pentru a accentua postura agresiva a autovehiculului. Grila cromata si ultra-lucioasa este mai lata si mai coborata decat inainte. Iar parasocul fata, care contine logo-ul Opel, este mai inclinat si include lamele ce fac o legatura vizuala spre farurile cu design nou. In functie de nivelul de echipare, farurile sunt disponibile cu lampi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranta AFL+. De asemenea, blocurile optice includ o semnatura vizuala in forma de aripa: luminile de zi cu tehnologie LED si economie de energie.
Din lateral, Insignia sedan facelift se diferentiaza mai mult decat inainte de versiunea hatchback, prin designul unic al hayonului si al spoilerului integrat. Linia proeminenta a montantului C al modelului cu cinci usi se estompeaza inainte de a ajunge la marginea posterioara a spoilerului, pentru a accentua silueta clasica de coupé. In cazul variantei cu patru usi, linia proeminenta continua de-a lungul marginii spoilerului, pentru a scoate in evidenta lungimea elegantului sedan.
Eficienta si putere
Portofoliul de motoare a fost extins si este orientat catre performanta si confort fara compromis. Noul Insignia ofera posibilitatea alegerii intre trei alternative de propulsie, pe benzina, diesel si GPL (gaz petrolier lichefiat), cu puteri intre 81 kW/110 CP si 239 kW/325 CP.
2.0 CDTI este campionul economiei de carburant si al caracterului ecologic. Variantele de 88 kW/120 CP si 103 kW/140 CP au emisii de CO2 de numai 99 g/km (Sports Tourer: 104 g CO2/km), conform Regulamentului CE nr. 715/2007. Mai mult, cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte si ajutat de sistemul Start/Stop, acest agregat consuma doar 3,7 litri/100 km in regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km), incadrandu-se in clasa de eficienta energetica A+.
Cea mai performanta unitate diesel este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 CP. Motorul diesel de inalta performanta, cu turbocompresoare secventiale in doua trepte, atinge un cuplu impresionant de 400 Nm si se distinge printr-un raspuns foarte prompt pe o gama mare de turatii.
Pentru adeptii lui Otto, cele mai impresionante motoare pe benzina sunt cele doua unitati turbo cu injectie directa: 2.0 SIDI Turbo - 184 kW/250 CP si un cuplu maxim de 400 Nm; 1.6 SIDI Turbo de noua generatie - 125 kW/170 CP si un cuplu de 260 Nm, si chiar de pana la 280 Nm, cu functie de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection). Ambele dezvolta o putere de exceptie si se mandresc cu o rulare uniforma prin excelenta si un nivel ridicat de economie de carburant. Acestea pot fi combinate cu o transmisie manuala cu sase trepte si cu un sistem Start/Stop sau cu o transmisie automata noua, cu sase trepte si frecare redusa. Pe langa versiunea cu tractiune pe puntea fata, unitatea SIDI Turbo de 2.0 litri este disponibila si pentru versiunea cu tractiune integrala.
Ergonomie & infotainment
Pentru Insignia facelift este disponibil un sistem infotainment de ultima generatie. Acesta integreaza in autovehicul multe functii pentru smartphone si poate fi actionat simplu si intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrala.
In timpul imbunatatirii postului de conducere, accentul a fost pus pe trei criterii: utilizare simpla si intuitiva, personalizarea ofertei de infotainment si, desigur, confortul si siguranta soferului si ale pasagerilor, care este sporita si mai mult datorita distragerii cat mai putin posibil a atentiei de la trafic.
Consola centrala confera o senzatie complet noua, de subtilitate si rafinament, fiind si centrul unei multimi de functii si tehnologii de ultima ora. Panoul de comanda cu lac negru piano si accente cromate a fost mult simplificat. Acesta are acum doar cateva butoane, astfel incat actionarea sistemului infotainment si, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapida si intuitiva.
Noua generatie a sistemului infotainment a modelului Insignia poate fi controlata prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu actionare tactila. De pe acesta soferul poate accesa toate functiile si submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea smartphone sau navigatia cu harta 3D. De asemenea, sistemul infotainment poate fi personalizat, putand fi memorate pana la 60 de preferinte (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de navigatie).
Touchpad-ul este ergonomic integrat in consola centrala si ofera un mod complet nou, rapid si intuitiv de acces la sistemul infotainment. Suprafata tactila, iluminata, reactioneaza imediat la miscarea degetelor si include si o caracteristica de raspuns tactil, simplificand foarte mult utilizarea noii generatii de sistem infotainment, fara a distrage atentia de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse si litere, prin atingere cu varful degetelor, de exemplu la cautarea titlului unei piese in baza de date sau a unei localitati in sistemul de navigatie. In plus, soferul poate comanda sistemul infotainment de ultima generatie cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou si configuratie clara, precum si prin comenzi vocale.