Inceputul sfarsitului pentru Pontiac a inceput anul trecut cand, din cauza crizei economice globale si a problemelor financiare proprii, GM a decis sa ucida brandul, a carui baze au fost puse inca din 1907 (marca in sine a fost inregistrata de Oakland Motor Company in 1926), oprind productia tuturor modelelor.
Sigur, se poate spune ca a fost o decizie inteleapta, daca avem in vedere ca niciunul dintre modelele Pontiac din ultima decada nu a inregistrat succesul de piata scontat, animand mai mult topurile celor mai neravnite masini. Dar trebuie uitat faptul ca, in anii '60, Pontiac era al treilea mare constructor american, dupa Chevrolet si Ford.
Mai mult, Pontiacul GTO, de exemplu, a devenit o adevarata legenda in randurile pasionatilor de cai putere. Iar, in anii '80, Trans-Am-ul a creat un adevarat trend in lumea masinilor sport. Apoi, se poate spune ca drumul spre pierzanie al marcii a fost pavat de o serie de decizii neinspirate in ceea ce priveste gama de modele si de lipsa de adaptabilitate la cerintele pietii, mai ales in contextul asaltului producatorilor niponi.
Prin urmare, criza nu a facut altceva decat sa pecetluiasca, probabil pentru totdeauna, soarta acestei marci.