Reguli noi pentru închirierea maşinilor în Europa au fost puse în aplicare de cinci lideri din sectorul închirierilor auto, la recomandarea Comisiei Europene şi a autorităţilor de protecţie a consumatorilor. Aceștia au schimbat modul în care prezintă preţurile de închiriere a autovehiculelor, astfel încât clienții să fie bine informați.
Cele cinci companii sunt Avis, Europcar, Enterprise, Hertz şi Sixt nu au pus în aplicare pe deplin unele dintre angajamentele pe care şi le-au asumat, astfel încât Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE să considere că acestea respectă pe deplin legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.
„Evaluarea publicată luni ia notă de faptul că Enterprise şi Sixt au efectuat acum toate modificările necesare. Avis s-a angajat să efectueze restul modificărilor până în mai 2019. Europcar, din care face parte în prezent Goldcar, va pune în aplicare restul modificărilor până în iunie 2019. Hertz s-a angajat să efectueze toate modificările necesare cel târziu în primul trimestru al anului 2020. Datorită presiunii noastre, nu veţi mai avea surprize neplăcute atunci când vă prezentaţi la biroul societăţii de închirieri auto. Este cu adevărat frustrant să îţi începi concediul plătind costuri suplimentare neprevăzute şi citind contracte complicate. Doresc ca toţi consumatorii europeni să se bucure pe deplin de zilele libere, fără să îşi facă griji că vor avea surprize neplăcute atunci când vor primi facturile finale”, a declarat Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen.
Astfel, societăţile s-au angajat, între altele, să includă toate taxele în preţul total de rezervare. Consumatorilor li se va afişa pe site-ul web un tarif global ce corespunde preţului final pe care vor trebui să îl plătească. Acest tarif trebuie să includă toate costurile suplimentare, cum ar fi costurile specifice aferente serviciului de alimentare cu combustibil, taxele de aeroport, suprataxele pentru conducătorii auto tineri sau comisionul perceput pentru predarea autovehiculului într-un loc diferit de locul de preluare, potrivit adevarul.ro.
De asemenea, societățile s-au angajat să prezinte în mod clar principalele servicii de închiriere, cu precizarea termenelor şi a condiţiilor în toate limbile naţionale. Consumatorii nu se vor mai confrunta cu informaţii neclare sau înşelătoare cu privire la principalele caracteristici ale închirierii, cum ar fi kilometrajul inclus, politica societăţii referitoare la combustibil, condiţiile de anulare a rezervării ori cerinţele în materie de garanţii.
Totodată, societățile s-au angajat să precizeze clar în oferta de închiriere preţul şi condiţiile aplicabile serviciilor opţionale, în special în ceea ce priveşte asigurarea care reduce suma datorată în cazul producerii unor daune.
Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor vor urmări îndeaproape punerea în aplicare a modificărilor rămase. Deşi societăţile implicate în această acţiune acoperă două treimi din numărul total de închirieri auto private din UE, alţi comercianţi, cum ar fi intermediarii şi societăţile mai mici, joacă un rol important pe această piaţă. Autorităţile şi Comisia Europeană vor continua să monitorizeze toţi actorii, pentru a se asigura că aceştia respectă pe deplin normele UE în materie de protecţie a consumatorilor.
Dacă societăţile nu îşi îndeplinesc angajamentele, autorităţile de protecţie a consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de executare.
Alertă RAR! Lovitură pentru șoferii care dețin acest tip de mașini! Se aplică de la 30 martie!... Amenzile rutiere s-ar putea reduce considerabil, conform unui proiect de lege adoptat tacit de Senat...