Modelul testat a fost echipat cu un motor turbodiesel D-4D de 3.0 litri, care dezvolta 190 CP si 420 Nm, cuplul maxim aparand de la 1.600 rpm. Combinat cu o transmisie automata in cinci trepte, motorul este arhisuficient pentru a oferi performanta masinii, in pofida faptului ca masa lui Land Cruiser 150 bate spre trei tone. Tehnologia isi spune cuvantul si inginerii au reusit chiar sa dea un caracter economic dieselului de 190 CP. Cutia de viteze este prevazuta cu reductor si doua diferentiale. Ultimele pot fi blocate electronic, iar reductorul este amplasat pe consola centrala si poate fi actionat atunci cand pilotul are de strabatut o zona mai delicata.
Trebuie spus faptul ca exista si alte reglaje menite sa accentueze calitatile masinii in moduri diferite de rulare. Astfel, soferul poate seta suspensiile in trei stari diferite: Normal, Confort si Sport, rezultatul fiind ca Land Cruiser 150 depaseste orice obstacol aproape fara sa simti. Indiferent ca vorbim despre eternele gropi din peisajul citadin sau despre santuri sau pante gasite in off-road, modelul nipon se comporta admirabil. Evident, sunt prezente sisteme precum asistenta la urcare si la plecarea din panta. Foarte important, camerele video sunt prezente in toate partile, culminand cu cele panoramice instalate in fata masinii, gratie carora poti vedea exact unde te afli, fata de tot ce se afla in jur.
Performantele dinamice pe care le inregistreaza, de valorii medii, arata clar faptul ca Toyota si-a orientat nava-amiral spre eficientizarea consumului si spre accentuarea caracterului de off-roader total. Viteza maxima a lui Land Cruiser 150 este de 175 km/h, in timp ce acceleratia 0-100 km se realizeaza in 11,7 secunde.
Land Cruiser a punctat si la tinuta de drum. Este optimizat pentru confort in cazul unor calatorii mai lungi, iar reprizele cutiei automate aduc o sensibila economie de carburant. Producatorul avanseaza in fisa tehnica o valoare de 8,1 litri in regim mixt de exploatare, urban si extra. In test, acesta a fost mai mare, undeva la 10,1 l/100 km, cu precizarea obligatorie ca in masina s-au aflat patru persoane adulte, iar asta de-a lungul a aproape 400 de kilometri. Oricum, cu o capacitate a rezervorului de 87 de litri, Land Cruiser 150 ofera o autonomie excelenta.
La interior, senzatia de lux este puternica. Versiunea de echipare testata a fost LUXURY AVS, care presupune, pe langa o multitudine de alte lucruri, scaune de piele, cotiera refrigerata, ecran LCD escamotabil pentru pasagerii din spate, pe care acestia pot urmari filme si vizualiza informatiile accesibile celor din fata pe ecranul multimedia, cum sunt si cele legate de navigatie. Comparativ cu alte masini din clasa, bordul lui Land Cruiser 150 este plin de butoane si functii, senzatia obtinuta fiind de efect. Pretul pentru modelul testat, in versiunea de echipare LUXURY AVS, este de 64.700 de euro (TVA inclusa).
Citeste si Jurnalul!
FOTO: autogaleria.hu