Declaratiile au fost facute de prim-ministru cu ocazia unei vizite efectuate la lucrarile de constructie a centurii Iasiului, din care, spune Emil Boc, anul acesta vor fi finalizati 8,5 kilometri, iar pana in aprilie 2011 si restul de 5,5 kilometri, lucrarile fiind demarate in urma cu doi ani.
Accesul pe cei 8,5 kilometri se va face intr-un mod cu totul original, cel putin pana la finalizarea lucrarii: „In acest an, 8,5 kilometri vor fi adusi la strat de binder, iar o parte a traficului greu din oras va putea fi deviat pe un drum comunal, un drum judetean si apoi spre iesirea din oras", a precizat Emil Boc.In total, soseaua de centura ar trebui sa aiba de fapt aproape 32 de kilometri si ar trebui finalizata in 8 luni.
Povestea Bechtel
In privinta Autostrazii Transilvania, proiect pe care il realizeaza firma americana Bechtel, ritmul de constructie va fi la fel de „alert": 10-11 kilometri finalizati in acest an. Asta in conditiile in care portiunea respectiva este in lucru de ani buni.
Practic, cei 10-11 kilometri fac parte din tronsonul Campia Turzii - Cluj-Napoca, in lungime de 54 de kilometri, din care pana acum au fost dati in folosinta 42 de kilometri - de altfel, singurii finalizati din Autostrada Transilvania.
Tronsonul ar fi trebuit terminat in februarie anul curent, alaturi de alti 64 de kilometri, iar pana la 31 decembrie 2010 ar mai fi trebuit dati in folosinta, potrivit graficului de lucrari, inca 137 de kilometri. Luand insa in calcul faptul ca, in total, autostrada va avea 415 kilometri, din care s-au construit doar 42, inseamna ca restul de 373 de kilometri se vor finaliza, in ritmul de 10-11 kilometri pe an, in cel putin 34 de ani si in maximum 37 de ani si patru luni. In realitate, intregul proiect ar trebui finalizat pana la 31 decembrie 2013.
Tot articolul, in Financiarul
Leul se apreciaza in raport cu euro... Firmele in faliment nu mai pot fi declarate inactive...