Pentru lucrari publice de interes local, precum drumuri comunale, zone de agrement, canalizare si termoficare, locuinte sociale, amenajare de terenuri cu destinatie forestiera, proiectele de parteneriat public-privat vor putea fi initiate de catre consiliile judetene, in timp ce proiectele de parteneriat public-privat pentru drumuri judetene, retele de alimentare cu apa realizate in sistem zonal, obiective turistice de interes judetean sau regional nu vor putea fi initiate decat de Guvern si ministere.
"Regimul de taxare poate reprezenta un cost aditional al investitorilor, cost care poate sa nu apara in cazul unui proiect de referinta, cum ar fi taxe funciare, taxe locale, impozite, taxe de timbru", se arata in normele de aplicare.
Directorul Camerei de Comert Americane in Romania: Legea parteneriatului public-privat ar trebui abrogata si refacuta
Directorul executiv al Camerei de Comert Americane in Romania (AmCham), Anca Harasim, a declarat, marti, ca proiectul legii privind parteneriatul public-privat a fost adoptat in graba, nu va produce rezultatele asteptate si chiar ar putea atrage sanctiuni impotriva Romaniei din partea Comisiei Europene.
Ea apreciaza ca legea ar trebui abrogata si refacuta.
Proiectul de lege privind PPP a fost promulgat de presedintele Traian Basescu la finele lunii septembrie. Legea a fost reexaminata la cererea lui Basescu din cauza unor dispozitii care ar fi putut crea confuzie pe piata, ca urmare a neoperarii distinctiei dintre regimul juridic general prevazut de OUG 34/2006 si cel derogatoriu, prevazut de actul normativ.
Actul normativ stabileste, printre altele, modul de finantare a proiectelor realizate prin parteneriat public-privat, repartizarea riscurilor intre domeniul privat si cel public, precum si infiintarea, in cadrul Ministerului Finantelor, a unei Unitati Centrale pentru Coordonarea Activitatii de tip Parteneriat Public-Privat.