Infiintarea a sapte centre de posta pentru deservirea clientilor majori, angajarea unei companii de consultanta care sa asiste compania la introducerea unui sistem IT integrat, internalizarea activitatilor de procesare si transport numerar, achizitionarea a 400 autovehicule de transport valori pe toate segmentele, dezvoltarea a cinci centre de profit si elaborarea unor programe de atragere a clientilor din sfera furnizorilor de servicii utilitati, telecomunicatii, banci sunt alte masuri incluse in strategia de restructurare si modernizare a Companiei Nationale Posta Romana, aprobata de Guvern si obtinuta de Mediafax.
In document se arata ca situatia economica a CNPR s-a inrautatit considerabil incepand din 2008, agravandu-se accelerat in al doilea semestru al anului 2009, evolutie negativa determinata in principal de deciziile manageriale din 2008, cu efecte ce au creat "premisele unui colaps financiar iminent".
Astfel, in 2008, compania a inregistrat pierderi din exploatare negativ de 11,3 milioane lei, in conditiile cresterii costurilor de exploatare la 1,4 miliarde lei. In 2009, raportat la anul anterior, costurile de exploatare au crescut la 1,6 miliarde lei, generand pierderi de 180,3 milioane lei. In aceste conditii, compania a trecut de la un profit brut de 34,3 milioane lei in 2007 si 4,5 milioane lei in 2008 la o pierdere de 150,4 milioane lei in 2009.
"Pe fondul stagnarii veniturilor din exploatare la nivelul anului 2009 si in lipsa implementarii unui plan de eficientizare care sa permita reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor, compania va inregistra si in anul 2010 o pierdere neta semnificativa, care se va adanci pana la 250 milioane lei", se atentioneaza in document.
Principalele cauze invocate care au generat situatia actuala sunt semnarea unor contracte de achizitii in 2008 de peste 300 milioane euro care depasesc capacitatea financiara de plata a companiei, cresterea numarului de personal si a cheltuielilor salariale aferente, amanarea deciziilor de constructie si automatizare a centrelor regionale de tranzit, neimplementarea unui sistem IT integrat, gestionarea ineficienta a clientilor majori.
Citeste articolul integral pe jurnalul.ro
Guvernul va semna cu Eurocopter acordul cadru pentru parcul aerospatial de la Ghimbav... Wizz Air a transportat in primele cinci luni ale anului 736.000 de pasageri, cu 31% mai multi fata de perioada similara ...