Desi au trecut doar doua luni si jumatate de la inceputul acestui an, pe piata creditarii bancile au trecut deja la a doua strategie de atragere a clientilor persoane fizice, dupa ce prima, derulata pe parcursul lunii ianuarie, nu a adus, se pare, rezultatele scontate. Practic, pana spre inceputul lui februarie, ofertele de imprumuturi pentru populatie au fost caracterizate de un val de ieftiniri si de alte facilitati menite sa creasca numarul clientilor noi.
Din pacate, gradul inalt de indatorare a romanilor nu a adus bancilor afluxul estimat al vanzarilor de imprumuturi, o dovada in acest sens fiind numarul cererilor de interogare transmise Centralei Riscurilor Bancare, care s-a plasat in ianuarie la minimul ultimilor sase ani.
In aceste conditii, institutiile de credit si-au indreptat atentia catre o piata deja existenta si care, in opinia lor, poate fi valorificata la maxim: cea a clientilor deja indatorati.
Astfel, bancile si-au concentrat eforturile printr-o oferta fara precedent de credite de refinantare care a explodat dupa data de 9 februarie. Institutiile financiare au taiat la maxim din comisioane si dobanzi, au oferit gratuitati pentru evaluarea si asigurarea imobilelor si cea de viata a clientilor si au suportat taxele notariale.
Primii pasi, in ianuarie
Coincidenta sau nu, prima oferta din 2011 a reunit ambele tendinte de inceput de an de pe piata creditelor destinate persoanelor fizice.
In 4 ianuarie, CEC Bank a lansat un credit de refinantare cu costuri reduse, garantat cu ipoteca si depozite colaterale, rata dobanzii variabila scazand pana la Euribor la 6 luni + 5,9% pentru finantarile in euro si la Robor la 6 luni + 3,9% pentru cele in moneda nationala.
Tot in prima luna a anului, Millennium Bank, Emporiki Bank si Alpha Bank au facut primii pasi in ieftinirea creditelor de refinantare, renuntand la comisionul de analiza a dosarului.
Tot articolul, in Financiarul
Istoria mall-urilor... Cum vede CIA economia romaneasca?...