”De obicei, cea mai mare parte a investiţiilor merge în infrastrutură, fixă şi mobilă. În ceea ce priveşte infrastructura din segmentul de telefonie mobilă, suntem destul de mulţumiţi de nivelul de acoperire, cu 99,5% acoperire în oraşe şi aproximativ 94% per total. Ne uităm în zone individuale unde putem aduce îmbunătăţiri, dar şi în zonele unde tehnologia veche este înlocuită continuu, tehnologii pe bază de metal, cupru şi care vor fi înlocuite cu fibră acolo unde este posibil”, a declarat vineri Miroslav Majoroš, în cadru unei întâlniri cu presa.
Alte investiţii vor fi făcute în partea de IT, angajaţi şi echipamente.
Suma exactă care va fi investită de grup în România în acest an va fi mai clară după publicarea rezultatelor aferente primului trimestru.
Întrebat care sunt cele mai mari provocări din acest an, el a spus că nu vede provocări majore acum.
”Ne aşteptăm la un an liniştit, fără probleme majore ca acelea cu care ne-am confruntat în trecut, cum a fost schimbarea legislaţiei, cu modificarea regimului de taxare. Nu văd provocări majore acum”, a precizat Miroslav Majoroš.
Numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21%
De asemenea, ca urmare a proceselor de transformare, numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21% de la 6.356 în 2018 până la 5.029 în 2019, prin automatizarea proceselor, simplificarea şi concentrarea pe departamentele care interacţionează în mod direct cu clienţii.
Potrivit reprezentantului Telekom România, grupul a continuat să simplifice procesele, cu impact asupra numărului de salariaţi, care a scăzut cu 20%.
”Restructurarea Telekom România din ultimii doi ani a fost un proces dificil, s-au pierdut clienţi şi peste 20% dintre salariaţi au fost disponibilizaţi, dar la capătul acestui proces rezultatele s-au văzut în cifrele financiare şi operaţionale, performanţa s-a îmbunătăţit şi se resimte şi în starea de spirit generală din grup”, a adăugat el.
Telekom caută acum să angajeze 200 de persoane.
”Trebuie să optimizăm şi costurile în continuare. Avem sute de procese robotizate în companie, majoritatea în zona financiară, dar trebuie extinse aceste procese. Pe zona customer service, avem un robot numit Alex”, a afirmat Miroslav Majoroš.
În ceea ce priveşte licitaţia 5G, decizia aparţine Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), afirmă el.
"Vom intra pe 5G când o să aibă sens, nu înainte de a avea loc licitaţia, aşa cum au procedat concurenţii noştri", a spus Majoros.
Veniturile consolidate ale Telekom Romania au crescut cu 5%
Grupul de companii Telekom Romania a anunţat miercuri un avans de de 5% al veniturilor consolidate în 2019, până la 980 milioane euro, faţă de anul anterior. Pentru prima oară în patru ani, principalii indicatori financiari ai anului 2019 – veniturile, EBITDA şi fluxul de numerar operational - au înregistrat creştere de la un an la altul.
Astfel, veniturile consolidate ale Telekom Romania au crescut cu 5%, până la 980 milioane euro. EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare – n.r.) ajustată înainte de IFRS16 a crescut cu 5% până la 144 milioane euro, înregistrând a patra creştere trimestrială succesivă.
Fluxul de numerar ajustat (FCF) şi după excluderea plăţilor istorice către OTE Group, a înregistrat, de asemenea, o creştere relevantă de peste 55 milioane euro în 2019. FCF a devenit pozitiv pentru prima oară în ultimii trei ani. Creşterea veniturilor a fost generată în cea mai mare parte de activitatea principală a companiei. Veniturile din servicii fixe au crescut cu 11% până la 479 milioane euro în 2019, comparativ cu 2018.
Principalii competitori ai Telekom, în România, sunt Orange, Vodafone şi RCS&RDS.
Sursa : news.ro
Nuclearelectrica anunţă că a avut loc o misiune de evaluare privind retehnologizarea Unităţii 1 de la Cernavodă, care po... La ce valoare va ajunge euro până la 31 martie şi care a fost motivul deprecierii acestuia...