Ministerul Transporturilor a anuntat de curand firmele care au depus oferte pentru Autostrada Lugoj - Deva. Realizata atat pe bani europeni, cat si pe bani de la stat, autostrada de 99 km are un buget alocat de peste 1 miliard de lei. Proiectul are insa la baza celebrul contract Fidic rosu.
Statul roman nu are inca reglementata legislatia in asa fel incat tipul de contract european sa poate fi implementat corect. Acest lucru face ca firmele sa castige bani frumosi doar din stipularea greselilor CNADNR.
Iar intamplarea face ca mai bine de jumatate dintre firmele care si-au anuntat interesul pentru noua lucrare sa fie deja specializate in castigarea a zeci de milioane de euro din contractele Fidic.
Este cazul firmelor Tirrena Scavi, Astaldi sau Pizzarotii, prezente in oferta pentru Lugoj - Deva, care au castigat deja milioane de euro din astfel de contracte.
Jurnalul National a intrat in posesia unui raport semnat de Daniela Draghia, fost director ISPA, actual director general CNADNR. Potri¬vit acestui raport, nu a existat petic de lucrare realizat cu fonduri ISPA in Romania pentru care sa nu fie depuse claim-uri (n.r. - pretentii) ce au secat bugetul statului. Mai toti constructorii au cerut si, in cele mai frecvente cazuri, chiar li s-au dat milioanele de euro reclamate.
Invatata cu "bunul" mers al banilor europeni, Daniela Draghia a avansat de la lucrarile cu fonduri ISPA la fonduri externe si, ulterior, la managerierea intregii Companii de Drumuri. Raportul semnat de Draghia la sfarsitul anului 2007 arata negru pe alb cum CNADNR a platit zeci de milioane de euro pe tot soiul de pretentii ale constructorilor.
De cele mai multe ori se intampla ca pe astfel de greseli statul sa plateasca poate chiar jumatate din valoarea intregii lucrari. Facturile cu zeci de milioane de euro nu sunt decat o alta dovada a "atentiei" cu care s-au administrat banii tarii.
Tot articolul, in Jurnalul National