Simbolul Google e unul dintre cele mai cunoscute a nivel mondial, mai ales în domeniul tech. De-a lungul anilor, Google și-a schimbat logo-ul de mai multe ori și, acum, a făcut-o din nou, pentru prima dată în 10 ani.
În simbolul actual, reprezentat de litera G, culorile cunoscute ale brand-ului (roșu, galben, verge și albastru), care până acum erau clar separate, sunt acum prezente sub formă de degrade, scrie Daily Mail.
Schimbarea subtilă e o apropiere vizuală de degradeul folosit de simbolul Gemini AI, sistemul de inteligență artificială dezvoltat de gigantul tech.
La scurt timp după ce simbolul a fost dezvăluit online, pe Internet au apărut numeroase opinii.
Google și-a schimbat logo-ul pentru prima dată în 10 ani
Google și-a schimbat logo-ul pe aplicația Google Search pe iOS și pe telefoanele Google Pixel care au sistemul de operare Android.
Până acum, schimbarea nu a fost integrată în celelalte servicii ale gigantului tech. Noul logo încă nu apare pe alte telefoane Android sau pe vreun browser web.
Citește și: Ce cuvinte sau expresii au fost cele mai căutate pe Google în 2025. Iată ce curiozități au avut românii
Mulți fani Google susțin că apreciază mai mult noul logo, cu acel degrade, decât delimitarea bruscă dintre culori pe care compania a folosit-o în simbolul precedent.
Dar unii utilizatori nu au fost la fel de încântați de schimbare. Unii au folosit chiar meme-uri, axate pe cât de subtilă e diferența.
Pe platforma X, utilizatorii au glumit despre cât de similar e noul logo cu cel vechi.
„Imaginați-vă câți manageri, designeri, ședințe, comitete și timp au fost irosite pe adăugarea unui degrade în noul logo Google,” a scris un utilizator.
„Schimbarea de brand Google - oricât au plătit acei designeri, eu le-aș fi făcut schimbarea mult mai ieftin,” a scris altul.
În același timp, unii utilizatori au fost încântați de schimbare.
„Noul logo Google arată bine!” a scris un utilizator, urmat de „Degradeul arată mai bine!” scris de altcineva.
Google și-a schimbat acum logo-ul pentru prima dată în 10 ani. Vechiul simbol a fost introdus în 2015, atunci când compania a ales un logo într-un tipar numit Product Sans. Aceasta a fost prima dată când Google a ales un logo cu litera G și acele culori diferențiate puternic.
Google a vrut un nou logo pentru noile servicii pe care le dezvoltă
În 2015, reprezentanții Google au susținut că decizia pentru schimbare se datora dezvoltării rapide pentru noi produse.
„Așa cum vedeți, am luat logo-ul și brandul Google, care au fost inițial create doar pentru o pagină de browser web, și le-am actualizat pentru o lume computațională fără granițe, disponibilă pe un număr nelimitat de dispozitive,” au declarat reprezentanții în 2015.
Acest design a fost integrat și în birourile Google, dar și pe dispozitive oferite de gigantul tech, precum smartphone-ul Pixel 9.
Citește și: Meta a anunțat o nouă actualizare pentru utilizatorii Facebook. La ce va renunța aplicația de socializare
Google încă nu a dezvăluit dacă acest logo va fi integrat pe toate serviciile oferite și pe diferitele aplicații dezvoltate de-a lungul anilor, precum Gmail.
Google e una dintre cele mai mari și puternice companii tech din lume. Deși imperiul a pornit de la un browser web, cu celebrul Google Search, acum oferă nu doar servicii online, ci și dispozitive. Printre cele mai cunoscute produse ale companiei se numără sistemul de operare Android, folosit de zeci de milioane de smartphone-uri la nivel global și competitorul principal al sistemului iOS, folosit de Apple.