Compania americană Meta, care deține Facebook, a anunțat o modificare a manierei în care sunt gestionate link-urile deschise de utilizatorii smartphone-urilor cu Android în aplicaţia Facebook. Această actualizare ar putea stârni numeroase controverse. Despre ce este vorba și de ce face Meta această schimbare.
Citește și: Facebook a pregătit o funcție nouă pentru chat. Cum va arăta și ce le promite Meta utilizatorilor
Facebook va renunța la WebView în favoarea unui browser propriu. Motivul pentru care recurge la această actualizare.
Până la această actualizare, aplicaţia Facebook deschidea link-urile folosind WebView. Aceasta este o componentă a sistemului de operare pe care dezvoltatorii o pot folosi pentru deschiderea link-urilor web, în loc să-şi dezvolte propriile browsere.
Însă, curând, Facebook va renunţa la WebView în favoarea un browser propriu. Acesta va fi construit pe baza motorului Chromium, dezvoltat tot de Google, potrivit News.ro.
Meta spune că face această schimbare pentru securitatea utilizatorilor săi. Compania ar fi observat că utilizatorii nu actualizează la fel de frecvent componentele sistemului de operare, precum WebView, ceea ce-i lasă vulnerabili în faţa atacurilor cibernetice.
Meta va dobândi mai mult control asupra datelor utilizatorilor
Prin această schimbare, Meta va dobândi şi mai mult control asupra datelor utilizatorilor, pe care-i va putea urmări mai îndeaproape, în scopul unei targetări cât mai eficiente cu reclame.
Recent, gigantul american a fost acuzat chiar că strecoară cod JavaScript în browser-ele integrate în Facebook şi Instagram, pentru a urmări din umbră ce fac utilizatorii după ce deschid un link din aceste platforme.
Facebook a pregătit deja o funcție nouă pentru chat
Grupurile de Facebook şi cele de discuţii de pe Messenger vor avea la dispoziţie un nou tip de comunicare. Numită Community Chats, aceasta copiază mai multe elemente de la Discord şi alte aplicaţii de comunicare.
Discuţiile din grupurile de discuţii pot fi organizate pe categorii. Categoriile pot fi stabilite în funcţie de conţinut sau de interesul participanţilor, iar utilizatorii comunică între ei pe marginea temelor alese, fără să fie neapărat prieteni virtuali.
Această abordarea aduce un plus de ordine şi control pentru marile grupurile care au un număr important de membrii şi unde, în mod normal, nu există o organizare a conţinutul, iar informaţia este mai greu de găsit.