Cico. Eugenia. Mobra. Sunt doar câteva nume de produse care, în funcţie de vârstă, fie vă vor lăsa indiferenţi, fie vă vor face puţin nostalgici. Dar, ca să nu lungesc inutil tensiunea, cei care nu au auzit de aceste denumiri în viaţa lor trebuie să ştie că ele au făcut parte cândva din vieţile românilor. Sunt produsele aşa-zisei Epoci de Aur.
E o perioadă după care mulţi sunt nostalgici - dovadă cei care astăzi au mers la mormântul fostului dictator. Dar e şi o perioadă de care nu trebuie să uităm. Şi, uneori, apar expoziţii care ne arată cum era viaţă atunci. Un astfel de vernisaj s-a deschis la Cluj. Tema? Reclamele de pe vremea comunismului.
Dacia. Limuzină. Probabil că orice şofer care a fost nevoit să repare pe ploaie sau pe ninsoare maşina oficială a Epocii de Aur râde în aceste momente. Dar e bine să ştim că exagerarea făcea parte din lumea reclamelor comuniste.
Nu credeţi că aceste denumiri mai există? Încercaţi doar să vă amintiţi de câte ori aţi auzit pe cineva că merge să alimente la. PECO şi nu la benzinărie. Astăzi, o astfel de campanie de fidelizare ar costa scump orice companie. În cazul reclamelor comuniste a fost însă un rezultat accidental. Pentru că intenţiile erau altele.
Ceea ce e şi mai interesant e că prin aceste reclame voit exagerate, rămase în cultura populară şi decenii mai târziu, comuniştii încercau să mascheze altceva. Lipsa de opţiuni.
Colecţia strânsă în expoţizie atinge, mai mult sau mai puţin toate aspectele vieţii de dinaintede 89. Pe lângă reclamele la Dacii sau la peşte, nu lipseau cele care promovau produsele cosmetice, hainele şi chiar echipamentele de înfrumuseţare. Expoziţia de la Cazinoul din Parcul Central din Cluj Napoca poate fi vizitată până la sfârşitul lunii.
Păzește-ți spatele de oamenii mincinoși! Top trei zodii care mint și înșală fără scrupule... Laura Stoica, Falco și Left Eye TLC sunt doar trei dintre muzicienii care au murit în accidente rutiere! Lista nu se opr...