Supernova, descoperita de o fetita de 10 ani

Cea mai tanara persoana din lume care a descoperit o supernova este o fetita canadiana in varsta de zece ani, anunta Societatea regala de astronomie din Canada, citata de AFP.

Kathryn Aurora Gray, astronom amator ca si tatal ei, traieste la Fredericton, in provincia New Brunswick din estul Canadei. Ea lucra alaturi de parintele sau si analiza pe computer imagini ale unor galaxii indepartate captate cu ajutorul unui telescop.

Societatea de astronomie a precizat ca fetita a raportat descoperirea unei supernove de magnitudinea 17 in galaxia UGC 3378, la 240 de milioane de ani lumina de Terra, in constelatia Girafei.

Supernova reprezinta cresterea puternica a luminozitatii unei stele uriase, dupa explozia acesteia. Ea da impresia ca anunta aparitia unei noi stele, insa, de fapt, marcheaza disparitia violenta a unei stele.

Astfel, atunci cand o stea masiva ajunge la sfarsitul vietii ei, consumandu-si combustibilul, ea explodeaza provocand o uriasa unda de soc. Pentru o scurta perioada de timp steaua incepe sa straluceasca foarte intens.

Acesta este un eveniment destul de rar, cea mai recenta supernova a fost observata in galaxia noastra in urma cu cateva secole, conform Societatii regale de astronomie.

Astronomi amatori au confirmat rapid descoperirea facuta de Kathryn Gray: americanul Brian Tieman si canadianul Jack Newton au comunicat apoi biroului central al Uniunii astronomice internationale si au inregistrat-o sub numele de "supernova 2010lt".

VIDEO! Ploaie de pasari moarte si in Suedia... VIDEO! SUA: Oras protejat de un "super-erou"...